ماجراهای ایمانی

اکبر ایمانی چهار روز پس از فسخ یک‌طرفه قرارداد خود با پدیده، سر از تیم سابقش در آورد تا در عین حال که بهترین خرید زمستانی ذوب‌آهن لقب می‌گیرد با بازگشت به جمع سبزپوشان اصفهانی به نگرانی‌هایی درباره عواقب احتمالی این انتقال دامن بزند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تنها دو روز مانده به دیدار تیم‌های سپاهان و پدیده از هفته هفدهم لیگ برتر بود که خبر رسید اکبر ایمانی قرارداد خود با باشگاه مشهدی را به صورت یک طرفه فسخ کرده است. این هافبک ملی‌پوش پس از این اقدام مدعی شد که در قرارداد او با پدیده بندی وجود داشته است که بر اساس آن اگر تا پایان نیم‌فصل کمتر از ۴۵ درصد از پول این بازیکن پرداخت شود، او اجازه دارد تا به صورت یکجانبه به همکاری خود با باشگاه مشهدی پایان دهد.

مدیرعامل پدیده در واکنش به این اتفاق، ادعای ایمانی مبنی بر عدم‌ دریافت ۴۵ درصد از مطالباتش را تکذیب کرد و مدعی شد که باشگاه مشهدی مستنداتی در اختیار دارد که نشان می‌دهد پدیده تعهدات مالی خود در قبال این بازیکن را انجام داده است. کریمویی همچنین به باشگاه‌های خواهان ایمانی هشدار داد که قبل از مذاکره و بستن قرارداد با این بازیکن، از باشگاه مشهدی در این باره استعلام بگیرند تا در ادامه عواقبی متوجه آنها نشود.

بلافاصله پس از انتشار خبر فسخ قرارداد ایمانی با پدیده شایعه‌ای مطرح شد مبنی بر اینکه مقصد آینده این بازیکن تیم سابقش، ذوب‌آهن است. در واکنش به این شایعات، باشگاه ذوب‌آهن طی یک اطلاعیه‌ رسمی خبر پیوستن ایمانی به جمع سبزپوشان اصفهانی را تکذیب کرد. ساعتی قبل از آن، خود ایمانی هم شایعه توافقش با ذوب‌آهن را رد کرده بود.

نشست خبری پیش از دیدار با سپاهان فرصت مناسبی بود تا سرمربی پدیده در جمع خبرنگاران اصفهانی به جدایی بازیکن کلیدی تیمش واکنش نشان دهد: "ایمانی تصوری در مورد قرارداد خود داشت که با تصور باشگاه تفاوت دارد."

رضا مهاجری که گویا از مقصد آینده این بازیکن آگاه بود اصرار داشت که او تصمیم اشتباهی گرفته است: "وقتی بازیکنی از یک باشگاه به تیم ملی می‌رسد، نباید به فکر پیوستن به تیم‌های هم‌سطح تیم فعلی خود باشد. نه تنها ایمانی، بلکه هر بازیکن دیگری باید به باشگاه‌های سطح بالاتری برود نه به باشگاه هم‌سطح‌."

گلایه‌های سرمربی پدیده در نشست خبری بعد از دیدار با سپاهان هم ادامه پیدا کرد تا جایی که مهاجری حتی یکی از عوامل شکست سنگین تیمش در ورزشگاه نقش جهان را موضوع جدایی اکبر ایمانی عنوان کرد.

چهار روز پس از فسخ یک‌طرفه قرارداد با پدیده شایعه‌ای که از همان ابتدا نقل محافل شده و البته از سوی هر دو طرف مورد تکذیب قرار گرفته بود، سرانجام رنگ واقعیت پیدا کرد و ایمانی به عنوان بازیکن آزاد به ذوب‌آهن پیوست تا پس از دو سال و نیم دوباره به تیم سابقش بازگشته باشد.

پس از سبزپوش شدن مجدد ایمانی مطرح شدن شایعاتی درباره احتمال محرومیت این بازیکن و باشگاه ذوب‌آهن باعث شد تا رسانه‌ها نظر رییس کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال را در این باره جویا شوند: "اگر مشخص شود که این بازیکن قرارداد خود را به صورت غیرموجه فسخ کرده است، تا شش ماه از حضور در میادین فوتبالی محروم و به پرداخت غرامت محکوم می‌شود."

بهروز وثوق احمدی در ادامه همچنین به ورزش سه گفته: "اگر مشخص شود باشگاه ذوب‌آهن بازیکن را برای فسخ قرارداد غیرقانونی تحریک کرده است، دو پنجره نقل و انتقالاتی محروم می‌شود. البته باشگاه ذوب‌آهن در این مدت دو استعلام از سازمان لیگ و کمیته تعیین وضعیت گرفته است، اما در صورت شکایت باشگاه پدیده به این موضوع نیز رسیدگی می‌شود."

کد خبر 333589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.