جهان به عقب برگشته است

«آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل متحد در آستانه سال جدید میلادی (۲۰۱۸)، پیام «هشدارقرمز» صادر کرد و در آن گفت، جهان از سال ۲۰۱۶ که وی فراخوان صلح را داد، «به عقب برگشته است.»

به گزارش ایمنا، گوترش دیروز (یکشنبه) همچنین درباره احتمال تعمیق درگیری ها در سال ۲۰۱۸ میلادی هشدار داد و در پیامی ضبط شده گفت: در روز سال نو ۲۰۱۸، من درخواست نمی کنم، این یک هشدار و هشداری قرمز برای جهان ما است.

دبیر کل سازمان ملل متحد اظهار داشت، درگیری های جدید بروز کرده و این در حالی است که درگیری های دیگر تعمیق شده اند. 

وی خاطرنشان کرد تهدیدهای ناشی از تغییرات آب و هوایی، جنگ هسته ای و نقض حقوق بشر همگی بزرگتر از گذشته شده و ملی گرایی و بیگانه ستیزی افزایش یافته است. 

وی ادامه داد: من واقعا باور دارم که می توان جهان را امن و ایمن کرد. می توان اختلافات را رفع کرد، بر حس تنفر فائق آمد و از ارزش های مشترک مان دفاع کرد. ما فقط می توانیم با کمک یکدیگر این امر را محقق کنیم.

 گوترش پیش از این نیز در آستانه سال ۲۰۱۷ در فراخوانی برای صلح که در مقر این سازمان منتشر شد، از همه مردم جهان خواسته بود تا برای «تعهد به صلح امروز و همه روز» به او بپیوندند.

گوترش در آن پیام با اشاره به اینکه «هیچ کس برنده جنگ ها نیست و همه بازنده هستند»، تصریح کرد: تمامی مناطق بی ثبات شده اند و تهدید جدید تروریسم جهانی همه ما را متاثر می سازد.

منبع: ایرنا

کد خبر 333571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.