بیش از یک میلیارد تومان تسهیلات اقتصاد مقاومتی پرداخت شد

خوانسار- مسئول بسیج سازندگی خوانسار گفت: با اجرای ۱۵ طرح در شهرستان زمینه اشتغال یکصد نفر فراهم شده است.

مسعود شیرازی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان خوانسار، اظهار کرد: سال گذشته یک میلیارد و ۵۰ میلیون تومان تسهیلات اقتصاد مقاومتی در اختیار بسیج سازندگی خوانسار قرار گرفت و ۴۲ طرح اشتغالزایی ایجاد شد.

وی افزود: این طرح‌ها شامل پرورش زنبور عسل، پرورش شترمرغ، صنایع تبدیلی، صنایع دستی، کشت گیاهان دارویی و گلخانه بوده و زمینه اشتغال یکصد نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در این طرح‌ها فراهم شده است.

مسئول بسیج سازندگی خوانسار، تصریح کرد: با همکاری جهاد کشاورزی و فنی و حرفه‌ای، کلاس‌های آموزشی در قالب اجرای طرح اقتصاد مقاومتی و اشتغالزایی در شهرستان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری اردوی جهادی یک، هفت و ۱۰ روز در قالب دو هزار نفر برگزار شده است، افزود: در این اردوها ۷۰ دانشجوی بسیجی، یکصد نفر از پایگاه‌های مقاومت بسیج و ۵۰ نفر دانش‌آموز در روستاهای شهرستان فعالیت فرهنگی، آموزشی و عمرانی انجام دادند.

شیرازی با اشاره به اینکه برای کمک به مردم زلزله‌زده کرمانشاه سه کامیون کالای غیر نقدی شامل لباس، وسایل گرمایشی، خوراکی و پتو توسط پایگاه‌های مقاومت بسیج شهرستان جمع آوری و به این مناطق ارسال شده، گفت: مبلغ ۱۸ میلیون تومان وجه نقد برای کمک به ساخت منازل مسکونی مردم زلزله‌زده نیز جمع‌آوری شده است.

وی از ایجاد بانک اطلاعاتی برای کمک به محرومان در ناحیه مقاومت بسیج خوانسار خبر داد و گفت: وجوهات نقدی و غیرنقدی از سوی خیران نیکوکار جمع آوری و سپس به صورت بسته غذایی، کمک به بیماران صعب العلاج و جهیزیه نوعروسان در بین خانواده نیازمندان توزیع می‌شود.  

مسئول بسیج سازندگی خوانسار اظهار کرد: در قالب پروژه محرومیت زدایی یک باب خانه عالم با همکاری تبلیغات اسلامی خوانسار به مساحت ۹۰ متر مربع در روستای ارجنک به ارزش ۴۵ میلیون تومان خریداری می‌شود که ۲۵ میلیون تومان از سوی بسیج سازندگی خوانسار پرداخت می‌شود.

وی گفت: برای مرمت و بازسازی مسجد جامع روستای ارجنک، بسیج سازندگی خوانسار ۱۷ میلیون تومان پرداخت کرده است.

شیرازی با بیان اینکه در سال جاری از ۵۰ طرح‌ اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی خوانسار بازدید شده است، گفت: با اجرای ۱۵ طرح تبدیلی از جمله آلو و خشکبار در شهرستان زمینه اشتغال یکصد نفر فراهم شده است./

کد خبر 333551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.