درخواست کمک به فرمانداری اصفهان مربوط به مدیریت شهری قبل است

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: درخواست کمک به فرمانداری اصفهان ارتباطی به رأی آوردن لیست امید در شورای اسلامی شهر نداشته و این درخواست در دوره قبلی مدیریت شهری مطرح شده است.

فتح الله معین در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: درخواست کمک به فرمانداری اصفهان برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در دوره قبلی مدیریت شهری اصفهان مطرح شده و ارتباطی به رأی آوردن لیست امید در شورای اسلامی شهر اصفهان ندارد.

وی ادامه داد: فرماندار اصفهان بر اساس توافقات قبلی با شهردار پیشین درخواست داشت که کمک شورای اسلامی شهر به این نهاد وصول شود که از او خواستیم تا طی نامه ای این درخواست را مطرح کرده تا در صحن علنی شورا بررسی کنیم،  پس از اعلام وصول نامه فرمانداری اصفهان به شورای شهر، در جلسه ۱۲ آذرماه این شورا، کمک ۳۰۰ میلیونی به فرمانداری مورد بررسی قرار گرفت و با ۹ رأی موافق و چهار رأی مخالف تصویب شد.

وی از لغو این مصوبه در هیئت تطبیق استان خبرداد و افزود: در این هیئت نمایندگانی از فرمانداری و شورای بالا دست قرار دارند که تصویب این کمک را خلاف قانون دانسته اند،  با لغو این مصوبه، بودجه در نظر گرفته شده برای آن، در صندوق شهرداری باقی خواهد ماند تا در جای مناسب هزینه شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا،  ۱۲ آذرماه امسال شورای شهر لایحه کمک ۳۰۰ میلیون تومانی به فرمانداری اصفهان را برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شوراها به تصویب و به فرمانداری ارسال کرد.

 فرمانداری اصفهان پس از بررسی مصوبه، این کمک ۳۰۰ میلیون تومانی را رد کرد زیرا مساعدت به هزینه‌های برگزاری انتخابات خارج از وظایف ماده ۷۱ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور است.

کد خبر 333532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شهروند IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
    1 0
    آقاي رئيس خوب وقتي مي‌بينيد كه خلاف است، اصلا چرا خودتان را درگير كارهايي كه اصلا ربطي به شهرداري است مي‌كنيد. وقت خود را براي وظايف خود و مردم كنيد. هر ارگاني بايد وظيفه خود را انجام دهد. پول اين مردم را به ارگانهاي دولتي كه بودجه دولتي دارند مي‌دهيد آخه براي چي؟! ميدونم منتشر نمي‌كنيد ولي حرفم رو زدم!