ایجاد پایگاه کوهنوردی در روستای خَفر سمیرم

رییس هیأت کوهنوردی استان اصفهان از سرمایه‌گذاری شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی برای ایجاد پایگاه کوهنوردی در روستای خَفر خبر داد.

مهدی نصر اصفهانی در مورد برنامه‌های هیأت کوهنوردی استان اصفهان تا پایان سال، به خبرنگار ایمنا گفت: طرح استعدادیابی هزار نفری فدراسیون کوهنوردی از بین پسران ۷ تا ۱۰ ساله، از روز جمعه ۱۵ دی ماه توسط کمیته آموزش و کمیته استعدادیابی هیأت استان در سالن شهید حریری اصفهان آغاز می‌شود.

وی افزود: روز جمعه ۱۵ دی ماه و در کویر بادرود، میزبان همایش ملی کویرنوردی هستیم که با حضور کویرنوردان استان اصفهان و سایر استان‌های کشور برگزار می‌شود و هدف اصلی این همایش، تأکید بر حفظ محیط زیست و هوای پاک است. کویرنوردان شرکت‌کننده در این همایش، عصر روز پنجشنبه در منطقه اقامتی- زیارتی آقا علی عباس مستقر شده و صبح روز جمعه کویرنوردی را آغاز می‌کنند.

رییس هیأت کوهنوردی استان اصفهان با اشاره به برنامه‌ریزی این هیأت برای برگزاری صعود سراسری به قله الوند گلپایگان در فروردین ماه ۹۷، گفت: همایش علمی دره‌نوردی نیز ۲۵ تا ۲۷ بهمن ماه با همکاری هیأت کوهنوردی استان اصفهان، فدراسیون کوهنوردی و دانشگاه صنعتی برای نخستین بار در اصفهان برگزار می‌شود.

نصر اصفهانی به افتتاح خانه کوهنورد اشاره کرد و ادامه داد: دومین خانه کوهنورد استان اصفهان پس از کاشان نیز چند روز گذشته در شهرستان خور و بیابانک افتتاح شد و این خانه‌ها در تمام شهرستان‌هایی که پتانسیل کوهنوردی دارند، ساخته شده و به عنوان محل اسکان مورد استفاده کوهنوردان قرار می‌گیرد تا در جهت توسعه گردشگری گام برداریم.

وی با اشاره به برگزاری کلاس‌های آموزشی ویژه شهروندان در کوه صفه اصفهان، اظهار کرد: پس از تعامل خوبی که با شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور داشتیم، این شرکت یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به ایجاد پایگاه کوهنوردی در روستای خَفر شهرستان سمیرم اختصاص داد.

کد خبر 333529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.