سپاهان برای نخستین بار جریمه نمی‌شود؟

با توجه به جو حاکم بر ورزشگاه نقش‌جهان در بازی با پدیده، این خوش‌بینی وجود دارد که سپاهان برای نخستین بار در لیگ هفدهم با وجود برگزاری یک دیدار خانگی در حضور هوادارانش از سوی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال جریمه نشود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، دیدار با پدیده مشهد از هفته هفدهم، نهمین مسابقه‌ای بود که طلایی‌پوشان اصفهانی در لیگ هفدهم در ورزشگاه خانگی خود برگزار کردند. سپاهان در فصل جاری یک رکورد عجیب و منفی از خود به جای گذاشته و آن اینکه، به ازای هشت میزبانی قبلی خود در ورزشگاه نقش جهان هفت بار از سوی کمیته انضباطی فدارسیون فوتبال به خاطر تخلف برخی هوادارانش جریمه نقدی شده و یک مرتبه نیز به برگزاری دیدار خانگی در ورزشگاه خالی از تماشاگر محکوم شده است. به عبارت دقیق‌تر، دیدار برابر تراکتورسازی از هفته دوازدهم لیگ برتر تنها مسابقه خانگی سپاهان در لیگ هفدهم بود که باشگاه اصفهانی در آن به خاطر رفتار برخی هوادارانش تاوان نداد، آن هم فقط به این دلیل ساده که در آن بازی تماشاگران اصلاً اجازه حضور در ورزشگاه نقش‌جهان را نداشتند!

اکنون این خوش‌بینی وجود دارد که سپاهان با وجود حضور تماشاگران منتسب به خود در ورزشگاه نقش جهان برای نخستین بار در لیگ هفدهم به واسطه برگزاری یک مسابقه خانگی جریمه نشود، زیرا پس از دیدار این تیم برابر پدیده در هفته هفدهم لیگ برتر نه تنها خبری از سوءرفتار هواداران مخابره نشد که حتی برخی از بازیکنان حریف پس از پایان مسابقه به تمجید از جو ورزشگاه و رفتار تماشاگران پرداختند، از جمله میلاد کمندانی که اعتقاد داشت بازی کردن در این جو برای بازیکنان شور و اشتیاق به همراه دارد. از نظر هافبک پدیده، هواداران سپاهان در این مسابقه به خوبی از تیمشان حمایت کردند و نتیجه آن را هم دیدند.

شاید پیش‌بینی درباره جریمه نشدن سپاهان در دیداری که اتفاقات بازی و نتیجه نهایی آن کاملاً باب میل هواداران رقم خورده است کار سختی نباشد، اما جالب است بدانید که باشگاه اصفهانی در لیگ هفدهم حتی سابقه جریمه شدن در یک دیدار خانگی منجر به برد را هم داشته است.

پیروزی برابر پدیده سومین برد لیگ برتری سپاهان در ورزشگاه نقش جهان به حساب می‌آمد. دو پیروزی قبلی یکی مربوط به دیدار با تراکتورسازی بود که همانطور که گفته شد به دلیل برگزاری در ورزشگاه خالی از تماشاگر، جریمه‌ای برای باشگاه اصفهانی در پی نداشت و برد دیگر به دیدار سیاه‌جامگان از هفته نهم لیگ برتر ارتباط داشت که سپاهان طبق حکم کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال به خاطر فحاشی تماشاگرانش به داور بازی در جریان آن مسابقه ۱۰ میلیون تومان جریمه شد. به این وصف، حتی وقتی نتایج باب میل هواداران رقم می‌خورد هم هیچ تضمینی نیست که باشگاه اصفهانی جریمه نشود.

با این تفاسیر، در صورتی که پس از اعلام آرای هفته هفدهم لیگ برتر از سوی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال حکمی درباره دیدار با پدیده شامل حال سپاهان نشود، باشگاه اصفهانی برای نخستین بار در لیگ هفدهم با وجود برگزاری یک مسابقه خانگی در حضور هوادارانش جریمه نخواهد شد.

کد خبر 333523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.