مسئولان یک شیشه هوای تازه به شهروندان بدهند

یک کارشناس حمل و نقل گفت: به نظر می‌رسد مسئولان تصمیم‌گیر در خصوص آلودگی هوا، در تهران سکونت دارند و یا شاید در اتاق خود، دستگاه تصفیه هوا دارند که اگر این چنین است، یک شیشه هوای تازه نیز به جای یک لیوان شیر در اختیار شهروندان قرار دهند تا آنان نیز از این نعمت ارزشمند بهره‌مند شوند.

احمد گلی در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: متاسفانه علیرغم تلاش‌های مسئولان شهری درگسترش فرهنگ استفاده از حمل و نقل عمومی، همچنان خودروهای شخصی، نفس‌های اصفهان را به شماره انداخته است، بنابراین رفع این معضل، نیاز به عزم همگانی و مردمی دارد.

وی افزود: آلودگی شهر اصفهان، به دلیل ترکیب آلاینده‌های ترافیکی و صنعتی است و این مهم باعث شده تا شهر سایه سنگین و خاکستری بیشتری را نسبت به سایر شهرها تحمل کند.

این استاد دانشکده حمل و نقل دانشگاه اصفهان عنوان کرد: در سال‌های گذشته، علی رغم اینکه در برخی از روزها، آلودگی هوای شهر اصفهان بسیار شدیدتر از شهرهایی مانند تهران بود، ولی مسئولان استان اصفهان و ستاد مدیریت بحران، منتظر بودند که ببینید آیا تهران مدارس را تعطیل می‌کند یا خیر؟

گلی اضافه کرد: متاسفانه با اینکه از روز جمعه مشخص بود که هوای شهر اصفهان بسیار آلوده است و حتی تنفس معمولی نیز برای همه اقشار جامعه سخت و خطرناک است، ولی همه منتظر بودند که ببینند آیا شهر تهران تعطیل می‌شود تا بر اساس آن مدارس اصفهان را تعطیل کنند، این در حالی است که وضعیت کیفی هوای شهر اصفهان در تمام ایستگاههای سنجش آلودگی از مرز قرمز عبور کرده است.

این کارشناس حمل و نقل خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد که مسئولان تصمیم گیر در این زمینه، در تهران سکونت دارند و یا شاید در اتاق خود، دستگاه تصفیه هوا دارند که اگر این چنین است، یک شیشه هوای تازه نیز به جای یک لیوان شیر در اختیار شهروندان قرار دهند تا آنان نیز از این نعمت ارزشمند بهره‌مند شوند.

کد خبر 333425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.