ذوب‌آهن بیرون از خانه فقط دراماتیک می‌برد

دومین پیروزی بیرون از خانه سبزپوشان اصفهانی در لیگ هفدهم نیز مشابه نخستین برد خارج از اصفهان آنها رقم خورد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ذوب‌آهن اصفهان در هفته هفدهم لیگ برتر با یک گل از سد گسترش فولاد تبریز گذشت. درباره این مسابقه چند نکته قابل‌ذکر است:

عباسی در نقش اسماعیلی‌فر

با گلی که محمدرضا عباسی در وقت‌های اضافه در ورزشگاه بنیان دیزل به ثمر رساند، هر سه امتیاز دیدار با گسترش فولاد به حساب ذوب‌آهن واریز شد و دومین برد بیرون از خانه فصل به نام تیم اصفهانی به ثبت رسید. جالب آنکه نخستین برد خارج از اصفهان ذوب‌آهن در لیگ هفدهم نیز به شکل تقریباً مشابهی رقم خورده بود. دیدار با سپیدرود رشت از هفته دوازدهم لیگ برتر تا دقایق پایانی با حساب یک بر یک مساوی در ورزشگاه سردار جنگل دنبال می‌شد، تا اینکه با گل دقایق تلف‌شده دانیال اسماعیلی‌فر هر سه امتیاز بازی نصیب سبزپوشان اصفهانی شد.

نخستین تقابل لیگ برتری اِسی و دوستان

اسماعیل فرهادی بدون تردید چهره ویژه این دیدار به حساب می‌آمد، زیرا با سابقه یک دهه حضور در ذوب‌آهن قرار بود تا برای اولین بار در لیگ برتر با پیراهن یک تیم دیگر رو در روی تیم اصفهانی قرار بگیرد. در آستانه این مسابقه، حضور فرهادی اما به این دلیل در هاله‌ای از ابهام قرار داشت که او در بازی قبلی برابر پارس جنوبی به خاطر مصدومیت غایب بود. این هافبک هجومی ۳۵ ساله در دیدار با ذوب‌آهن در ترکیب اصلی گسترش فولاد قرار گرفت و ۸۲ دقیقه مقابل تیم سابقش بازی کرد.

چپ و راست جدید

امیر قلعه‌نویی در فصل جاری به نوبت از مهران درخشان‌مهر و محمد ستاری در سمت چپ خط دفاعی ذوب‌آهن استفاده کرده بود، تا اینکه در دیدار هفته پیش برابر سیاه‌جامگان ترجیح داد هر دو بازیکن را روی نیمکت بنشاند. در بازی با گسترش فولاد، ستاری بار دیگر به عنوان مدافع چپ ذوب‌آهن از ابتدا به میدان رفت. با بازگشت ستاری به ترکیب ذوب‌آهن، گئورگی ولژیانی هم به قلب دفاع منتقل شد تا محمد نژادمهدی از مرکز خط دفاعی به سمت راست آن منتقل شود. در نیم‌فصل نخست معمولاً دانیال اسماعیلی‌فر به عنوان مدافع راست برای ذوب‌آهن بازی می‌کرد.

مصدومیت محوشده قاسم

قاسم حدادی‌فر که هفته گذشته در دیدار با سیاه‌جامگان بازگشتی زودهنگام به میادین را در پایان دوران نقاهتش جشن گرفت، برای دومین هفته متوالی برای ذوب‌آهن بازی کرد. این بازیکن که هفته پیش اوایل نیمه دوم به زمین آمد در این هفته از ابتدای نیمه دوم در ترکیب ذوب‌آهن قرار گرفت تا نشان دهد که در کمال شگفتی اثری از مصدومیت شدید در او نیست.

حضور کوتاه و ثمربخش

مهدی رجب‌زاده که در مقطعی نسبتاً طولانی از فصل جاری درگیر مصدومیت بوده تا به اینجا تنها در سه مسابقه از لیگ هفدهم در ترکیب اصلی تیم اصفهانی قرار گرفته است. کاپیتان ذوب‌آهن مانند سه دیدار قبلی این تیم در لیگ برتر دیدار با گسترش فولاد را هم از روی نیمکت آغاز کرد و در ادامه به عنوان یار تعویضی به میدان آمد، اما حضور کوتاه و ۱۹ دقیقه‌ای رجبزاده کاملاً ثمربخش بود زیرا این بازیکن ۳۹ ساله با ورود به زمین تنها گل بازی را از روی نقطه کرنر پایه‌گذاری کرد.

کد خبر 333411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.