رشد ۴ برابری درآمد ثروتمندان جهان از بورس در سال ۲۰۱۷

ثروتمندان جهان در سال ۲۰۱۷ میلادی در پی رشد بازارهای سهام در کشورهای مختلف، یک تریلیون دلار ثروتمندتر شدند که این رقم نسبت به سال ۲۰۱۶ بیش از چهار برابر افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا به نقل از بازار سرمایه از بلومبرگ، شاخص میلیاردرهای بلومبرگ که یک رتبه بندی روزانه از ۵۰۰ فرد ثروتمند جهان است، امسال رشد ۲۳ درصدی داشت؛ در حالی که شاخص جهانی "ام. اس. سی. آی" و شاخص "استاندارد اند پورز" به طور تقریبی این افزایش را ۲۰ درصد برآورد کردند.

"جف بزوس" موسس شرکت آمازون، بیشترین رشد ثروت را در سال ۲۰۱۷ به خود اختصاص داد و ۳۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار بر دارایی خود افزود و در ماه اکتبر رتبه "بیل گیتس" را به عنوان ثروتمندترین فرد جهان تسخیر کرد.

موسس ۶۲ ساله شرکت مایکروسافت که از ماه می ۲۰۱۳ این عنوان را در اختیار دارد وعده داده است چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار به بنیاد خیریه "بیل اند ملیندا گیتس" ببخشد. خالص دارایی بزوس در پایان ماه نوامبر به بالای ۱۰۰ میلیارد دلار رسیده بود اما اکنون ۹۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار ثروت دارد، در حالی که رقم دارایی بیل گیتس به ۹۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار می رسد.

"جورج سوروس" نیز در ماه اکتبر اعلام کرد در هفت سال گذشته، ۱۸ میلیارد دلار از دارایی دفتر خانوادگی به بنیاد "جامعه باز" اختصاص یافته که متعلق به خود وی است. بدین ترتیب سوروس با هشت میلیارد دلار دارایی به رتبه یکصد و نود و پنجم شاخص میلیاردرهای بلومبرگ تنزل یافت. تا پایان معاملات سه شنبه ۲۶ دسامبر، ۵۰۰ میلیاردر تراز نخست جهان حدود پنج تریلیون و ۳۰۰ هزار میلیارد دلار دارایی در اختیار داشته اند؛ در حالی که این رقم در ۲۷ دسامبر ۲۰۱۶، چهار تریلیون و ۴۰۰ هزار دلار بود.

منبع: ایرنا

کد خبر 333331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.