دانش آموزان  امانتی  در دست معلمان هستند  

معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: دانش آموزان امانتی در دست معلمان هستند که باید با افزایش کارایی آنها جایگاه خود در امانتداری را نشان دهند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اکبر پناهی صبح امروز در همایش نگاهی بر تعامل مدیر خردمند و نومعلم خلاق در مرکز آموزش عالی شهید رجایی با ابراز خرسندی از حضور در جمع فرهیختگان و نومعلمان آموزشی با تاکید به امانت داری انسانها  اظهار داشت: خدواند در قرآن کریم می فرماید «ما امانت را به آسمان و زمین و کوه عرضه کردیم و هیچ کدام امانت را نپذیرفتند و به شدت از پذیرش آن می ترسند، اما انسان این امانت را پذیرفت.» 

وی در ادامه با بیان اینکه شعرا و عرفا امانت را عشق دانستهاند و عدهای بر این باورند که امانت فیض الهی و اسرار حق و پیمان بود و گروهی هم عقل را امانت می دانند، اما مفسران هم تکلیف الهی را امانت دانستهاند و هر گروهی موردی را امانت میداند، ابراز داشت:  البته باید توجه داشت که اعتقادات در این زمینه متفاوت بوده، ابعاد عرفانی بسیار جذاب است، ما انسانها امانت را شوخی گرفته ایم و با آن جدی برخورد نمی کنیم. 

معاون پژوهش ، برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان  با اشاره به دخل و تصرف در امانت حرفهای، بیان داشت: هم در امانت شرعی و هم در امانت مالکی دخل و تصرف وجود ندارد، اما در امانت حرفهای باید بیشترین دخل و تصرف را کرد.

وی با بیان اینکه معلمان چهار سال در دانشگاه فرهنگیان امانت بودند و دانش آموزان در دست این معلمان نوعی امانت هستند ، تصریح کرد:  امانت دار خوب بودن مهم است. زمانی که معلمان در عرصه هایی که فعال هستند به وظایف خود عمل کنند آن زمان امانت دار خوبی خواهند بود و به بهره وری لازم هم می رسند.

پناهی با اشاره به اینکه بهره وری دارای اثر بخشی و کارآیی است، اظهار داشت: معلمان باید محتوای آموزشی خوب را با بهترین روش به دانش آموزان منتقل کنند  و زمانی که بهره وری کلاس بالاتر برود، امانت دار بهتری خواهیم بود.

وی با تاکید بر اینکه سرنوشت دانش آموزان وابسته به برنامهریزی  وزارت آموزش و پرورش، مجلس و دولت است،  گفت: این دانش آموزان بایستی از آموزشها بهرهوری لازم را داشته باشند و در این زمینه ارزیابی از عملکرد معلمان مهم بوده  و به شناسایی مشکلات و بازنگری آموزشهای دانشگاه فرهنگیان در ارایه آموزشهای تخصصی و بهینه کمک میکند.

معاون پژوهش ، برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان تاکید کرد: همچنین دانشگاه فرهنگیان با برگزاری کارگاه آموزشی و کار در آموزش و پرورش و دستوالعملی که در اصلاح امور دارد، می تواند تعامل مثبت را در ارتقای کیفی آموزش و پرورش داشته باشد.

کد خبر 333297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.