به گزارش خبرنگار ایمنا، تقی آقا حسینی صبح امروز در همایش «نگاهی بر تعامل مدیر خردمند و نومعلم خلاق» که در مرکز آموزش عالی شهید رجایی برگزار شد با اشاره به اینکه دانشگاه فرهنگیان تربیت معلم و آموزش وپرورش دو مجموعه تفکیک ناپذیر هستند، اظهار داشت: این دو مجموعه وظیفه فراهم کردن فرصت برای یادگیری و رشد مدیر خردمند و نو معلم خلاق را دارند و باید دانست در حوزه تعلیم و تربیت بین مدیر و معلم تفاوتی وجود ندارد.
وی با تاکید بر اینکه معلمی که مدیر باشد آموزش او اثربخش تر بوده و در عین حال مدیری که نقش معلم و مشاور و مربی را داشته باشد قادر به انجام وظیفه اصلی خود خواهد بود، اضافه کرد:وظیفه مدیر در نظام اسلامی ایجاد فرصت برای رشد و تعالی در همه ابعاد است، معلم هم در همین راستا نقش خود را ایفا می کند و ماهیت انجام وظیفه معلم و مدیر در حوزه تعلیم و تربیت با هم معنا می دهند.
معاون آموزشی و پژوهشی امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان ادامه داد: آموزش وپرورش و دانشگاه فرهنگیان یک رسالت را بر عهده دارند، در واقع دانشگاه فرهنگیان در ادامه مسائل تربیتی با حمایت معلمان این مسیر را ادامه می دهد و انسانی فرهیخته تر و کارآمدتر را به خانه اصلی خود که همان مدرسه است، باز می گرداند تا با همکاری همدیگر در نظام آموزشی فعالیت کنند.
وی با اشاره به اینکه مطالعات و پروژه های بین المللی متفاوتی در همین زمینه و این شعار در دنیا در حال فعالیت است که بر وجود مدیر کارآمد، خردمند، هوشمند و معلم نوآور و خلاق در حوزه تعلیم و تربیت تاکید دارند، ابراز داشت: گفت و گو کردن با همدیگر، خردمندی، رشد، پیشرفت، آموزش به همراه تعامل سازنده و اثر بخش بین مدیر و معلم این امر را در زمینه آموزش امکان پذیر خواهد می کند.
آقا حسینی با تاکید به گسترش این تعامل، اظهار داشت: این تعامل و پیوند معنا دار بوده است و چنانچه بتوانیم این تعامل را گسترش دهیم در این راه موفق تر عمل خواهیم کرد.
وی اضافه کرد: همه می دانیم که زوجیت با تعامل، تفاهم و گفت و گو کردن معنا دار بوده و به نتیجه می دهد، البته تحقیقات دنیا هم در حوزه های تربیتی به این تعامل رسیده اند. و در هر نظام آموزشی باید زمینه و شرایط برای این امر فراهم شود و بدون شرایط امکان انجام تعامل گسترده وجود ندارد.
معاون آموزشی و پژوهشی امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان ادامه داد: معلمان خلاق و نوآور هستند و اصلی ترین زمینه تقویت در مدارس همان فرهنگ حاکم بر مدارس است که با تقویت این فرهنگ می توانیم در مسیر رشد گام برداریم. در واقع فرهنگ، مدیر و معلم را به هم پیوند می دهد.
بهبود مکانیزم مدارس لازمه رسیدن به توسعه پایدار است
نظر شما