تغییر کاربری خانه‌های تاریخی اصفهان به گردشگری

مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان؛ از برنامه‌ریزی جهت تغییر کاربری خانه‌های تاریخی اصفهان به گردشگری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان؛ فریدون اللهیاری با اعلام این خبر گفت: در تغییر کاربری خانه‌های تاریخی بیش از ۱۵ خانه بعد از تغییر کاربری در سطح شهر اصفهان به بهره ‌برداری می‌رسد.
وی با اشاره به ایجاد رونق در زمینه بهبود وضعیت خانه‌های تاریخی در اصفهان گفت: در نظر داریم در راستای حمایت از مالکین خانه‌های تاریخی و سرمایه گذاران بخش خصوصی تسهیلاتی در زمینه حفظ و احیای این خانه‌ها به عنوان تاسیسات گردشگری اختصاص دهیم.
وی با بیان اینکه خانه‌های تاریخی اصفهان می‌توانند به افزایش ظرفیت اقامتگاه‌های سنتی کمک کنند، عنوان کرد: در همین زمینه به‌زودی بیش از ۱۵ خانه تاریخی در اصفهان جهت تاسیسات گردشگری به بهره‌برداری می‌رسد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان خاطرنشان کرد: برای حفاظت از خانه‌های تاریخی و ایجاد تاسیسات گردشگری در مرکز شهر اصفهان به دلیل کمبود زمین، در نظر داریم با جلب حمایت بانک‌ها و موسسات مالی، اعتبارات و تسهیلات لازم را برای تغییر کاربری خانه‌های تاریخی محقق سازیم، بنابراین  برای هر کدام از این خانه‌ها تسهیلات سازمانی پیش ‌بینی شده است.
کد خبر 333291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.