سیستم شهرسازی الکترونیک، اقتصاد شهر را متحول می‌کند

یک کارشناس شهرسازی و معماری گفت: راه‌اندازی سیستم شهرسازی الکترونیک از بروکراسی اداری و اعمال سلیقه های فردی جلوگیری می‌کند.

محمود درویش در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهارکرد: راه اندازی سیستم شهرسازی الکترونیک، کمک بزرگی به شهروندان و شهرداری می‌کند زیرا با استفاده از این سیستم اطلاعات شهرسازی به صورت شفاف و روشن در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

وی افزود: ممکن است برخی از نبود شفافیت در ضوابط شهرسازی سوء استفاده کنند، بنابراین اگر اطلاعات شهرسازی به صورت شفاف و روشن بدون واسطه به صورت الکترونیکی در اختیار شهروندان قرار گیرد، به طور حتم می‌تواند اعتماد شهروندان را به شهرداری و سیستم اداری افزایش دهد.

این کارشناس معماری و شهرسازی خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند تمامی اطلاعات ملک خود را دریافت کنند و مراحل صدور پروانه ساخت را به همراه هزینه عوارض و تراکم آن، به صورت الکترونیکی دریافت کنند بنابراین سیستم شهرسازی از بروکراسی اداری و اعمال سلیقه های فردی جلوگیری می‌کند.

درویش با بیان اینکه راه اندازی سیستم شهرسازی اقدام مثبت و مهمی در جهت خدمات رسانی بیشتر به شهروندان است، گفت: زمانی که اعتماد عمومی به دستگاههای اجرایی و شهرداری بیشتر شود، بدون تردید تحول بزرگی در اقتصاد شهری رخ می دهد، اگر مردم بدانند چه طرح هایی در کجا و به چه شکل اجرایی می‌شود، رانت اطلاعاتی از بین می‌رود و به راحتی می‌توانند تصمیم‌گیری کنند.

وی خاطرنشان کرد: با این سیستم از ترددهای بی مورد شهری نیز کاهش می‌یابد و شهروندان می‌توانند به راحتی از طریق اینترنت اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت کنند، البته برای نسل گذشته که با کامپیوتر و اینترنت آشنایی ندارند استفاده از این سیستم دشوار است، اما نسل جوان می‌توانند از این فرصت، استفاده بهینه را داشته باشند و به نسل قبل نیز کمک کنند.

کد خبر 333275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.