نعمت رهبری باعث استحکام انقلاب اسلامی ایران شده است

امام جمعه اصفهان گفت: نعمت رهبری آنقدر مهم است که اگر این نعمت نباشد، همه ابزارها در جایگاه نادرست استفاده می‌شوند به طوری که اگر رهبری در انقلاب اسلامی نبود این نظام تا به امروز دوام نمی‌آورد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت الله یوسف طباطبایی نژاد صبح امروز (پنج شنبه) با حضور در پایگاه هوایی شهید بابایی ضمن عرض تبریک میلاد امام حسن عسگری(ع) و حماسه ۹ دی اظهار کرد: منت گذاری کار صحیحی نیست؛ خداوند هم فرموده اگر کمکی به کسی کردید منت نگذارید که باعث باطل شدن آن می شود، اما خود پروردگار برای دو نعمت رهبری و هدایت مومنان با ارسال پیامبران بر سر آنها منت گذاشته است.

وی ادامه داد: اگر پیامبران نباشند بشر در ضلالت و گمراهی به سر خواهد برد از طرفی دیگر در آیه ای از قرآن آمده که اسلام آوردن منتی ندارد بلکه هدایت انسان ها توسط خداوند است که جای منت دارد.

امام جمعه اصفهان با اشاره به اینکه همه آنچه را که خداوند به انسان ها داده است اگر درست به کار برده شوند نعمت هستند وگرنه نقمت به شمار می‌روند، عنوان کرد: همه آتش افروزی هایی که امروزه در دنیا برپا می‌شود با علم ساخته شده است و اگر کسی به عنوان هدایتگر انسان وجود نداشته باشد این ابزارها نادرست استفاده می‌شوند.

عقل و انبیا دو حجت برای هدایت انسان ها

وی با بیان اینکه خداوند دو راهنما و حجت برای انسان ها قرار داده تا درست تصمیم بگیرند، اضافه کرد: عقل به عنوان حجت و راهنمای درونی و انبیا و اولیا به عنوان راهنمای بیرونی برای یاری انسانها در زندگی آمده‌اند.

امام جمعه اصفهان گفت: اگر می بینید نعمت رهبری آنقدر مهم است که خداوند برای آن منت گذاشته به خاطر این است که اگر این نعمت نباشد، همه ابزارها در جایگاه نادرست استفاده می‌شوند به طوری که اگر رهبری در انقلاب اسلامی نبود این نظام تا به امروز دوام نمی‌آورد.

وی با تاکید بر اینکه وجود رهبری در نظام جمهوری اسلامی ایران باعث استحکام انقلاب اسلامی شده است، ادامه داد: دشمن از ابتدای شکل گیری انقلاب، در مقاطع مختلف سعی داشت تا این نظام شکل نگیرد و باور داشت که جمهوری اسلامی بیش از دو تا شش سال دوام نمی‌آورد.

امام خمینی(ره) چهره ای فرا جناحی است

طباطبایی نژاد با تاکید بر اینکه اگر امام خمینی(ره) نبود نمی‌توانستیم جنگ تحمیلی را با سرافرازی پشت سر بگذاریم، یادآورشد: وجود امام خمینی(ره) که هیچ گرایش حزبی و گروهی نداشت باعث شد تا نظام اسلامی از بسیاری از گلوگاه ها همچون کوتای نوژه و واقعه طبس نجات پیدا کند، زیرا دشمنان برای نابودی این نظام نقشه های سری و غیر سری زیادی طراحی کرده بودند.

وی ادامه داد: قوی ترین کشور منطقه برای جنگ با ایران عراق بود که امام خمینی(ره) با کمک امیران و نیروهای رزمنده در طول هشت سال دفاع مقدس کاری کردند که یک وجب از خاک کشور جدا نشده و این امر در تاریخ ماندگارشد.

 امام جمعه اصفهان تاکید کرد: سران کشورهای عربی از کشورهای پیشرفته سلاح می گیرند، اما نمی توانند بدون اجازه آنها به مردم مظلوم فلسطین کمک کنند؛ این مسأله باعث شده که به سرباز بیگانگان تبدیل شوند. البته اگر جمهوری اسلامی ایران نیز در طول هشت سال به جنگ پرداخت به خاطر اسلام بود در همین راستا امروز هم به کمک مسلمانان می‌رویم  زیرا به دستور امیرالمومنین(ع) نباید صبر کنیم تا دشمن به خانه ما حمله کند تا با او بجنگیم.

همه شهدای جمهوری اسلامی، انقلابی هستند

وی افزود: شهید حججی و امثال او افرادی هستند که پس از جنگ تحمیلی متولد شدند، اما خدا راشاکر هستیم که شهدای امروز کشور هم، همه انقلابی هستند.

طباطبایی نژاد رزمنده بودن بدون دینداری را بی فایده دانست و گفت: بدترین کشور، کشوری است که امنیت نداشته باشد، اما امروز به لطف نظامیان ایران دارای کشوری امن هستیم در حالی که بسیاری از دشمنان می خواهند ایران ناامن باشد.

وی اضافه کرد: بنابر فرمایش امیرالمومنین(ع) حب مال و حب جاه و مقام همانند دو گرگ درنده هستند که چیزی از دین باقی نمی‌گذارند در همین راستا مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در سال ۸۸ آقای موسوی را نصحیت کردند، اما برخی از خودخواهی ها مانع عمل به این نصایح شد.

با جنگ افروزی های فرهنگی دشمن مبارزه می‌کنیم

امام جمعه اصفهان اظهار کرد: این افراد خود می دانستند که اشتباه می کنند، اما روی حرف خود ایستادند و پس از آن معلوم شد که پول ها و افراد معلوم الحالی پشت این جریان بوده اند که در روز عاشورا پرچم امام حسین(ع) را آتش زدند، در این موقع، امام خامنه ای(مدظله العالی) به صحنه آمده و خطبه ای را در نماز جمعه ایراد کردند و پس از آن مردم به میدان آمدند و حماسه ۹ دی را آفریدند.

وی با بیان اینکه همه صحبت های امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) طبق آیات قرآن است، افزود: مسلمانان نباید زیر سلطه کافران قرار بگیرند؛ البته دلیلی ندارد با کافر در ارتباط نداشته باشیم بلکه نباید به دستورات آنها عمل کنیم.

طباطبایی نژاد تصریح کرد: باکمک مردم و با عنایت خداوند متعال دشمن را در جنگ فرهنگی هم مأیوس کرده و با همه کانال هایی که علیه قوای سه گانه صحبت می کنند مبارزه می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد شایعات از سوی دشمن در فضای مجازی شکل می گیرد؛ زیرا آنها پیش از این در جنگ سیاسی و فیزیکی علیه جمهوری اسلامی ایران شکست خورده‌اند و راه دیگری جز جنگ فرهنگی ندارند. 

کد خبر 333274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.