کاهش هزینه مقاوم‌سازی ساختمان با استفاده از تکنولوژی‌های نوین

مسئول کمیته صنعت ساختمان اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به نقش موثر پیمانکاران ساختمان در تقویت سازه‌های ساختمانی، گفت: استفاده از تکنولوژی‌های نوین می‌تواند هزینه مقاوم‌سازی را برای مالکان کاهش دهد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا به نقل از اتاق بازرگانی اصفهان مهدی هراتیان‌فر در کمیته صنعت ساختمان کمیسیون صنایع اتاق با موضوع امکان‌سنجی زلزله و مقاوم‌سازی ساختمان‌های شهر اصفهان، اظهار کرد: موضوع زلزله در شهرها و روستاها  یکی از مهمترین مسایل پیش روی صنعت ساختمان طی سال های اخیر بوده است.

وی به نقش موثر پیمانکاران ساختمان در تقویت سازه های ساختمانی اشاره کرد و گفت: برای مقاوم‌سازی ساختمان‌های مسکونی و خدماتی باید عزم راسخی از سوی مالکان این ساختمان‌ها و مسئولان ایجاد شود.

مسئول کمیته صنعت ساختمان اتاق بازرگانی اصفهان خواستار حضور و مشارکت مشاوران ساختمان در فرایند مقاوم‌سازی بناهای سطح شهر اصفهان شد و افزود: استفاده از تکنولوژی‌های نوین می‌تواند هزینه مقاوم‌سازی را برای مالکان کاهش دهد.

سیدعبدالحسین ساسان استاد اقتصاد دانشگاه نیز در این جلسه، گفت: ساختمان‌های بلندمرتبه موجود در زمین های محصور، معبری برای نجات ساکنین در پی حوادث غیرمترقبه مانند آتش سوزی و زلزله ایجاد نمی کند.

وی با اشاره به اخطار پی در پی کارشناسان نسبت به وقوع زلزله در تهران، گفت: با وجود اخطارهای بسیار اقدام جدی در این زمینه شاهد نیستیم.

این استاد دانشگاه به نقش موثر معماران، شهرسازان و انبوه سازان اشاره کرد و گفت: معماران با ایجاد بناهای برگرفته از فلسفه و زیبایی‌شناسی خود نقش موثری در اقتصاد و فرهنگ جامعه دارند.

وی تصریح کرد: شهرداری اصفهان در دوره جدید می‌تواند روابط بین شهروندان و شهرداری را بر مبنای محیط مناسبی برای زندگی تعریف کند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان نیز در این نشست، آموزش شهروندان برای مقابله با زلزله را مهم توصیف کرد و گفت: پس از واقعه پلاسکو، شورای عالی شهرسازی شناسایی بافت های فرسوده در مقابل حوادث غیر مترقبه را در دستور کار قرار داد و ایمن‌سازی ساختمان‌ها با نظارات شهرداری‌ها مورد تصویب قرار گرفت.

منصور شیشه فروش تاکید کرد: آیین‌نامه و بخش‌نامه برای مقاوم‌سازی ساختمان‌ها کم نداریم و مهم اجرای آن است.

وی استفاده از مصالح سبک و افزایش قدرت ساختمان‌ها را دو مولفه مهم در فرایند مقاوم‌سازی ساختمان ها برشمرد و افزود: در راستای استاندارد بودن مصالح ساختمانی، اداره کل استاندارد نظارت ویژه‌ای بر تولید مصالح استاندارد دنبال می کند.

کد خبر 333236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.