حماسه ۹ دی انقلاب را بیمه کرد

رییس دفتر تبلیغاتی اسلامی اصفهان با اشاره به اینکه دشمن تمام توان خود را برای نابودی نظام به کار گرفته بود گفت: حماسه ۹ دی و بازتاب گسترده جهانی آن با نشان دادن عمق دل بستگی مردم به آرمان های نظام، انقلاب را بیمه کرد.

حجت الاسلام محمد قطبی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: ۹ دی به اعتبار حضور مردم بر اساس یک حرکت خود جوش مقاومتی، به نوعی فضایی را ایجاد کرد که هدف دشمن برای نابودی نظام را ، ناکام گذاشت.

 وی افزود: دشمن مدت ها  همت خود را به کار گرفته بود که نظام را نابود کند، اماحماسه مردم در روز  ۹ دی و بازتاب جهانی آن در واقع انقلاب را بیمه کرد. این حماسه همچنین نشان داد مردم در سخت ترین شرایط هم پای آرمان های انقلابی خود ایستاده اند و حتی اگر همه ظرفیت های دشمن هم به کار گرفته شود، باز هم مردم برای دفاع از ارزش های خود به میدان می آیند و دشمن را مایوس می کنند.  

قطبی خاطر نشان کرد: از سوی دیگر، حضور مردم و خلق آن جریان بزرگ و سیل خروشان باعث شد فعالیت جریان های پشت صحنه دشمن که در قالب ماهواره‌ها و شبکه های اجتماعی برای نفوذ در برخی جوانان  و تحریک آنها بر علیه نظام اقدام می کردند، با شکست مواجه شود.

وی با اشاره به مسائلی که می تواند به انسجام و اعتماد مردم به نظام جمهوری لطمه بزند، گفت: تفرقه بین مردم و نظام و نخبگان و بعد از آن تعارض فکری در قالب دو جناح سیاسی، از عوامل آسیب به انسجام به شمار می آید.

 رییس دفتر تبلیغاتی اسلامی اصفهان با اشاره به اینکه دو جناح سیاسی در عرصه عمل باعث منحرف شدن مسیر اصلی انقلاب می شود، گفت: این دو جریان فکری متضاد باعث کند شدن حرکت اصلی انقلاب به سمت تمدن سازی اسلامی می شود.

وی افزود: از دیگر مسائل آسیب رسان به انسجام مردم رها کردن ظرفیت های علمی و انسانی در کشور است؛ امکانات و پتانسیل های موجود در کشور نباید بی بهره و بدون استفاده رها شود؛ برای مثال ظرفیت بزرگ زیارتی مشهد، عزاداری ها، مساجد، نماز جمعه، دانشگاه ها، مدارس، رسانه های تاثیر گذار و نسل جوان خوش فکر و نو آور که در اکثر زمینه های صنعتی و پزشکی فعالیت های چشمگیری داشته اند، باید مورد توجه قرار گیرد.

وی یادآور شد: اگر این ظرفیت ها نادیده گرفته شود و فقط به بحث های سیاسی و اختلافات بپردازیم، به طور پیوسته همین ظرفیت ها را هم از دست می دهیم و این امر اثر منفی به جای گذاشته و مانعی برای حرکت اصلی نظام ایجاد می کند. 

کد خبر 333229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.