حفظ سازه‌های شهر، ترافیک را کاهش می دهد

یک کارشناس عمران شهری گفت: با توجه به بافت سنتی شهر اصفهان، توجه به میراث فرهنگی بسیار اهمیت دارد، بنابرانی تعامل بین شهرداری و میراث فرهنگی ضروری است، زیرا اگر این دو نهاد یک سیستم مناسب برای استفاده از میراث فرهنگی و حفظ آن نداشته باشند، به طور حتم به شهر لطمه وارد می‌شود.

حسین تاجمیر ریاحی در گفتگو با خبرنگار ایمنا  اظهارکرد: فعالیت‌های عمرانی متعددی در اصفهان به عنوان یکی از کلانشهرهای کشور انجام شده است و روزی اصفهان بعد از شهر تهران در زمینه اقدامات عمرانی مطرح بود اما اکنون مشاهده می‌کنیم شهر مشهد از اصفهان در این خصوص پیشی گرفته است.

وی افزود: اولین مشکل اصفهان، شهرسازی است البته اصفهان در حفظ بافت سنتی خود موفق عمل کرده است، اما از نظر توسعه در مناطق دیگر وضعیت مناسبی ندارد و امکانات رفاهی و خدماتی به درستی در مناطق توزیع نشده است.

این کارشناس عمران شهری ادامه داد: شرایط برای پیاده روی در بسیاری از محلات مناسب نیست از این رو باید مسیر مناسب برای تردد آسان عابران پیاده در محلات ایجاد شود.

تاجمیرریاحی خاطرنشان کرد: شهرداری در زمینه احداث مسیرهای عبور دوچرخه تا جایی که امکان داشته، فعالیت کرده، اما با توجه به اینکه مسیرهای عبور دوچرخه باید به صورت شبکه باشد، ایجاد چند مسیر نتیجه مثبتی نخواهد داشت.

وی اظهارکرد: شهر اصفهان از نظر زیربنایی مانند احداث پل و بزرگراه پیشرفت کرده است، بنابراین باید حفظ و نگهداری از سازه‌های موجود مورد توجه شهرداری قرار گیرد، زیرا اگر مراقبت لازم نشود، در سال‌های آینده با مشکلات ترافیکی و بودجه‌ای مواجه می‌شویم.

این کارشناس عمران شهری ادامه داد: با توجه به بافت سنتی شهر اصفهان، توجه به میراث فرهنگی بسیار اهمیت دارد، بنابرانی تعامل بین شهرداری و میراث فرهنگی ضروری است، زیرا اگر این دو نهاد یک سیستم مناسب برای استفاده از میراث فرهنگی و حفظ آن نداشته باشند، به طور حتم به شهر لطمه وارد می‌شود.

وی اظهارکرد: اکنون شهرداری در زمینه توسعه زیرساخت‌های شهر خوب وارد شده اما برای توسعه پایدار و انجام فعالیت‌های بیشتر، باید فضای مشارکتی را در شهر افزایش داد.

کد خبر 333196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.