هزینه واقعی هر مترمکعب آب ۱۰۰۰ تومان است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: با وجودی که هزینه تولید هر مترمکعب آب ۱۰۰۰ تومان است اما بطور متوسط هر متر مکعب آب را با قیمت ۴۲۰ تومان در اختیار مشترکان قرار می‌دهیم.

به‌ گزارش خبرگزاری ایمنا به نقل از شرکت آبفای استان اصفهان، هاشم امینی با تاکید بر اینکه امروز شرایط به نحوی است که به علت عدم بارش مردم باید در مصرف آب دقت و آن را مدیریت کنند و ما نیز به اندازه نیاز مردم آب در استان توزیع می‌کنیم.

وی ادامه داد: شرایط اقلیمی، عدم بارش و تأخیر در بارش موجب شد تا امسال در دومین روز فصل زمستان آب مخزن سد زاینده رود که باید یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون مترمکعب آب را ذخیره کند امروز این میزان به زیر ۱۵۰ میلیون مترمکعب آب که عدد بسیار خطرناکی است، برسد این در حالیست که باران مؤثری در حوضه زاینده رود و شهر اصفهان نداشتیم و امسال در مقایسه با سال گذشته، شرایط مناسبی نیست.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان افزود: سد زاینده رود، مصرف آب ۶ میلیون نفر یعنی بیش از ۴ میلیون جمعیت شهر اصفهان و ۵۶ شهر و ۳۰۰ روستا را تأمین و آنها را مشروب می‌کند.

وی با اشاره به اقدامات شرکت آب و فاضلاب و راهکارهای لازم در مدیریت مصرف آب گفت: ظرفیت‌های منابع محلی استان اصفهان هم به لحاظ کمی و کیفی یعنی چاه ها افت کرده و ما آبی را که مورد تأیید مرکز بهداشت نباشد نمی‌توانیم استفاده کنیم.

امینی مدیریت مصرف آب را از راهکارهای برون رفت از این مشکلات دانست و گفت: طی هشت سال گذشته مدیریت مصرف آب را  انجام دادیم که خروجی خوبی داشت.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها می‌توانند نقش مؤثر در فرهنگ سازی مصرف بهینه آب در جامعه داشته و مردم را آگاه کنند، افزود: ما باید مردم را بیش از پیش آگاه و تغییر رفتار مشترکین را در مصرف بهینه آب شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: با اقداماتی که شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در مدیریت تقاضای آب انجام داده و اتفاقاتی که در هشت سال گذشته صورت گرفت باعث شد میزان آب بدون درآمد از ۳۱ درصد امروز به حدود ۱۷ درصد کاهش یابد که مورد تأیید وزارت نیرو و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور بوده و در حقیقت استان اصفهان در زمینه کاهش آب بدون درآمد در کشور رتبه اول را دارا است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: در چند سال گذشته با وجودی که مطابق با استاندارد سالیانه باید شاهد افزایش پنج تا شش درصدی مصرف آب باشیم اما این عدد در استان اصفهان منفی بوده که نشان از صرفه‌جویی بیشتر مردم دارد و امید است استان اصفهان در مصرف سرانه آب در کشور الگو باشد.

وی بر ضرورت مصرف بهینه آب تأکید کرد و گفت: با توجه به شرایط مخزن سد زاینده رود مردم باید همچون تابستان در فصل زمستان امسال نیز با مصرف بهینه آب این منبع حیاتی را مدیریت کنند.

امینی همچنین هزینه تولید هر مترمکعب آب را ۱۰۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: ما بطور متوسط هر متر مکعب آب را با قیمت ۴۲۰ تومان در اختیار مشترکان قرار می‌دهیم.

کد خبر 333128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.