شهرداری خسارت‌ ناشی از چاله‌های شهری را پرداخت می‌کند

مدیرکل حقوقی شهرداری اصفهان گفت: اگر از چاله یا چاه موجود در معبر عمومی خسارتی به شهروندان وارد شود، شهرداری طبق قانون موظف به جبران خسارت و پاسخگویی به شهروندان خواهد بود.

مسعود حیدری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: یکی از وظایف شهرداری‌ها، مهیا کردن شهری ایمن و به دور از آسیب و خطر برای تردد شهروندان است اما گاهی وجود چاه یا چاله در مسیر عبور شهروندان ممکن است باعث بروز مشکل برای آنان شود، در چنین شرایطی شهرداری طبق قانون موظف به جبران خسارت و پاسخگویی به شهروندان خواهد بود.

 وی خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند چنانچه بر اثر وجود این چاله‌ها دچار خسارت شدند به معاونت خدمات شهری شهرداری منطقه سکونت خود مراجعه کنند، زیرا شهرداری برای جبران خسارت مردم، شهروندان را به نوعی بیمه کرده و پس از مراجعه به خدمات شهری منطقه، فرم بیمه را به فرد زیان دیده ارایه می‌کند تا شهروند با تکمیل فرم، خسارت خود را از بیمه دریافت کند.

حیدری تاکیدکرد: شهروندان پس از وقوع خسارت بلافاصله باید به معاونت خدمات شهری منطقه محل سکونت خود مراجعه کنند زیرا با گذشت مدت بیمه مقرر، بیمه از پرداخت خسارت امتناع خواهد کرد.

مدیرکل حقوقی شهرداری اصفهان به قوانین مربوط به فعالیت مشاغل مزاحم در شهر اشاره کرد و گفت: طبق بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، شهرداری می‌تواند از فعالیت مشاغلی که از هر جهت با سروصدا باعث رنجش خاطر شهروندان شود، جلوگیری کند.

وی اظهارکرد: شهرداری در برخورد با مشاغل مزاحم اخطارهای لازم را اعلام و متصدیان این واحدهای صنفی را مکلف می‌کند شغل خود را تعطیل کنند، اما گاهی در این مسیر با اعتراض صاحبان مشاغل نسبت به تصمیم شهرداری مبنی بر تعطیلی شغل روبه رو می‌شود که اعتراض آنها در کمیسیونی متشکل از سه عضو شورای شهر بررسی و در ارتباط با این مشاغل تصمیم گیری خواهد شد.

کد خبر 333091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.