سپاهان را می‌فهمیم؛ دژاگه را نه!

جذب اشکان دژاگه توسط سپاهان، احتمال نقل و انتقالاتی جذابی بود که به دلایلی نامعلوم به سرانجام نرسید.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایمنا، چندی پیش شایعاتی درباره علاقه سپاهان به جذب اشکان دژاگه نقل برخی محافل رسانه‌ای شد. این احتمال جذاب نقل و انتقالاتی ایده جالبی به نظر می‌رسید، زیرا از یک طرف هم سپاهان به بازیکنی با ویژگی‌های دژاگه نیاز دارد و هم کاپیتان تیم ملی در فصل منتهی به جام جهانی باید هرچه زودتر به بلاتکلیفی باشگاهی خود پایان دهد و تیم جدیدی انتخاب کند. هرچند مدیربرنامه‌های دژاگه شایعه مذاکره با سپاهانی‌ها را رد کرد، اما به نظر می‌رسید که علاقه باشگاه اصفهانی به جذب این بازیکن ملی‌پوش دور از واقعیت نیست. هرچه که بود مذاکرات به هر دلیلی جدی دنبال نشد یا به این خاطر که اشکان از اساس تمایلی به حضور در فوتبال باشگاهی ایران ندارد یا اینکه توقعات مالی او به اندازه‌ای بالاست که سپاهان یا سایر باشگاه‌های لیگ برتری توانایی پرداخت دستمزدش را ندارند.

با این وجود، تداوم بی‌تیمی دژاگه جای این امیدواری را باقی گذاشته بود که کاپیتان تیم ملی با حضورش در لیگ برتر هم به مسابقات باشگاهی ایران جذابیت ببخشد و هم خودش از بلاتکلیفی نجات پیدا کند. وقوع این احتمال جذاب اما اکنون نزدیک به صفر است، زیرا مدیرعامل سپاهان به عنوان جدی‌ترین مشتری بالقوه این بازیکن اوایل هفته جاری پرونده جذب دژاگه را مختومه اعلام کرد تا حضور ستاره تیم ملی در جمع طلایی‌پوشان اصفهانی کاملاً منتفی شود.

عجیب نیست که پرونده جذب دژاگه برای سپاهان خیلی زود بسته شده باشد، زیرا باشگاه اصفهانی نه می‌تواند بازیکنی را مجاب به بستن قرارداد کند که قلباً مایل به حضور در فوتبال ایران نیست و نه این امکان را دارد که درخواست‌های مالی نامتعارف را برآورده کند. آنچه جای تعجب بسیار دارد این است که چرا کاپیتان تیم ملی به بلاتکلیفی خود پایان نمی‌دهد و به شکل غیرقابل درکی در فصل منتهی به جام جهانی هنوز بدون تیم است. البته قطعاً کسی از اشکان انتظار ندارد که لزوماً به پیشنهادهای لیگ برتری خود پاسخ مثبت دهد، اما به هر حال او باید بین آمدن به ایران و انتخاب یک لیگ متوسط اروپایی هرچه زودتر یکی را انتخاب کند، زیرا سخت بتوان تصور کرد باشگاه‌های درجه یک فوتبال اروپا به بازیکنی پیشنهاد همکاری دهند که بدون مصدومیت و هیچ دلیل موجهی بیش از یک نیم‌فصل بدون تیم بوده است حتی اگر آن بازیکن کاپیتان تیم ملی ایران باشد و سابقه بازی در بوندسلیگا و لیگ جزیره هم در کارنامه‌اش به چشم بخورد.

یادداشت از: صبا خیابانی، خبرنگار سرویس ورزشی ایمنا

کد خبر 333082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.