یک درصد از درآمد کشور هم از طریق گردشگری تامین نمی‌شود

عضو سابق شورای اسلامی شهر تهران گفت: هر شهرداری باید یک الی دو پروژه اثرگذار تعریف و اجرایی کند تا در طول سالها برای شهر و شهروندان ماندگار بماند.

محمد حقانی در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: اصفهان همانند دوران انقلاب و جنگ تحمیلی که همیشه پیشقدم بود، در بسیاری از مسائل از جمله در زمینه مدیریت شهری در کشور پیشرو است. 

وی  با بیان اینکه شهر را باید اداره و مدیریت کرد و هیچ راه گریزی از آن نداریم، اضافه‌ کرد: بودجه‌هایی که از سوی مردم به صورت مستقیم یا غیرمستقیم دریافت می‌شود باید صرف اموری شود که شهروندان بتوانند خروجی‌های آن را به راحتی لمس کنند.

عضو سابق شورای شهر تهران تصریح ‌کرد: هر شهرداری باید یک الی دو پروژه اثرگذار و پیوسته برای خود تعریف کند تا در طول سال‌ها برای شهر و شهروندان ماندگار بماند؛ همانند پل‌های تاریخی اصفهان، میدان نقش جهان و مسجد شیخ لطف الله که هنوز هم در گذر قرن‌ها، پایدار مانده‌اند.

حقانی احداث پروژه های ماندگار را در شهر ضروری دانست و افزود: ایران جزء ۱۰ کشور برتر در زمینه آثار تاریخی و میراث فرهنگی است، با این وجود تا به امروز حتی نتوانسته‌ایم یک درصد از درآمد کشور را از طریق صنعت گردشگری تأمین کنیم.

وی ادامه داد: اگرچه امروزه در تهران دیگر باغی وجود ندارد و تمامی زیرساخت‌های زیست محیطی از بین رفته است، اما اصفهانی‌ها باغات شهر خود را تا حدود زیادی حفظ کرده‌اند.

وی عنوان‌ کرد: باغ هایی که در محله ماربین اصفهان وجود دارد «کولر» این شهر محسوب می‌شود، بنابراین اگر قرار بود با آنها مثل زیست‌بوم های تهران برخورد شود، دیگر هیچ باغی در این شهر وجود نداشت، زیرا بسیاری از افراد به دنبال تفکیک این باغ ها و ساخت و ساز بودند اما مردم برای حفظ این سرمایه‌های شهر تلاش کردند. 

حقانی ظرفیت های بالقوه اصفهان را بسیار بالاتر از تهران ارزیابی کرد و گفت: از این ظرفیت ها باید استفاده کرد زیرا ذخایر امروز کشور، ایده‌ها و توانمندی‌های جوانانی است که متأسفانه در حال حاضر از آنها استفاده نمی‌شود.

وی ادامه داد: مهندس، پزشک و صنعتگر خوب در کشور وجود دارد اما متأسفانه مدیر خوب نداریم و یا اگر هم داریم به او میدان نمی‌دهیم تا در جایگاه اصلی خود قرار بگیرد در همین راستا باید همانطور که به سوابق علمی افراد توجه می‌شود، سوابق تجربی آنها نیز مورد بررسی قرار گیرد زیرا تجربه، مادر همه علوم است.

کد خبر 333035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.