انگیزه‌های قاچاق کالا را از بین ببریم

استاندار اصفهان گفت: تا انگیزه ورود کالای قاچاق وجود داشته باشد مشکلات نیز وجود دارد و باید انگیزه ها این کار از بین برود.

به گزارش گروه دریافت خبر ایمنا به نقل از استانداری اصفهان، محسن مهرعلیزاده در صد و هفتمین جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، با اشاره به گزارش اقدامات و فعالیت های پیشگیرانه و مقابله ای دستگاه‌های مرتبط و گزارش کارگروه پیشگیری از قاچاق کالا و ارز، اظهار کرد: در خصوص مبارزه با قاچاق کالا و ارز کار با جدیت پیگیری شده و انگیزه بالایی در بین دستگاه‌ها وجود دارد و امیدوارم که این روند ادامه یابد.

وی با بیان اینکه دغدغه مقام معظم رهبری در این خصوص بسیار احساس می شود، افزود: باید با دقت کامل در خصوص مبارزه با قاچاق کالا و ارز اقدام شود و در این راستا وظیفه سازمان‌ها مشخص و ارزیابی شود که چه درصدی از اهداف عملی شده است.

مهرعلیزاده با بیان اینکه باید با اقدامات صورت گرفته پس از گذشت چهارسال پدیده قاچاق کالا و ارز ریشه کن می‌شد، افزود: با توجه به فعالیت های عمیق صورت گرفته نشان می دهد که رسیدگی وجود دارد ولی باید بررسی شود که به چه علت هنوز کالای قاچاق وارد کشور می‌شود و یک گزارش تحلیلی و آسیب شناسی از روش‌های بکار گرفته شده، ارائه شود.

وی ریشه یابی اصل موضوع را مهم دانست و افزود: این امر می تواند بخشی از کار باشد و در این راستا طرح های عملیاتی بسیار مهم است و اگر برنامه های ملی دقیق و کامل نباشد در استان ها هم نمی توانیم خوب عمل نماییم.

استاندار اصفهان افزود: قانون در این راستا نوشته شده ولی شاید این قوانین دقت لازم در جامعیت برخورد با قاچاق کالا و ارز را پیش بینی نکرده است و باید در این خصوص بررسی دقیق و آسیب شناسانه داشته باشیم و اگر قوانین جامعیت کامل را ندارند مکتوب اعلام شود.

وی نتیجه عملی کار را مهم ارزیابی کرد و گفت: باید یک بررسی و آسیب شناسی دقیق با رویکردی نتیجه گرایانه انجام و مشخص شود که چقدر به نتایج مطلوب دست یافته ایم و دلایل توفیق و عدم توفیق ارائه شود.

مهرعلیزاده اضافه کرد: اگر در ساختار اداری این کمیسیون ایراداتی وجود دارد باید در ارزیابی ها مشخص و پیشنهادات لازم برای اصلاح ارائه شود تا در یک زمانبندی مشخص بتوانیم این پدیده شوم را ریشه کن کنیم.

وی با تاکید بر اینکه برنامه‌های استانی برای برخورد و ریشه کنی این پدیده باید ارائه شود، افزود: خروجی و نتایج کار باید بیشتر از این باشد و عملگرایانه تر کار کنیم و کارها را پیگیری کنیم.

استانداراصفهان گفت: تا انگیزه ورود کالای قاچاق وجود داشته باشد مشکلات نیز وجود دارد و باید تلاش شود که این انگیزه ها از بین برود.

کد خبر 333033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.