"بدون هیچ دلیلی" به خانه کاریکاتور می‌رود

خانه کاریکاتور اصفهان در تازه‌ترین نشست خود به نمایش مستند "بدون هیچ دلیلی" و بررسی آثار "رالف استدمن" کارتونیست برجسته‌ انگلیسی می‌پردازد.

مدیر خانه کاریکاتور اصفهان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اعلام این خبر اظهار کرد: مستند "بدون هیچ دلیلی" درباره زندگی "رالف استدمن" یکی از کاریکاتوریست ها و کارتونیست های برجسته‌ در جهان است که در این نشست مورد بررسی قرار می گیرد.

پیام پورفلاح افزود: فیلم حمله‌ خونین یک کارتونیست با قلم‌فلزی و قلمو در دفتر کارش، کلیپ مرگ دلخراش و مشکوک یک روزنامه‌نگار بنام پشت تلفن و زندگی و کارتون‌های خصوصی یک کارتونیست که برایش دردسر ساز شد همراه با عکس از جمله سرفصل های این نشست است.

وی از حضور مجتبی حیدرپناه، کاریکاتوریست به عنوان سخنران در این نشست خبر داد و گفت: در این جلسه در کنار تماشای مستند «بدون هیچ دلیلی» و بررسی زندگی و آثار رالف استدمن، به زندگی هانتر تامسون پایه‌گذار سبک روزنامه نگاری گانزو نیز می پردازیم.

وی تصریح کرد: روزنامه نگاری گانزو سبکی از روزنامه نگاری است که به صورت انتزاعی نوشته می‌شود و گزارشگر به واسطه روایت اول شخص به عنوان بخشی از داستان است. این سبک معمولاً عناصر واقعی و تخیلی را به منظور تاکید بر یک پیام اصلی و همچنین به منظور ایجاد درگیری ذهنی در خواننده درهم می‌آمیزد. هانتر تامپسون کلمه گانزو را نخستین بار در سال ۱۹۷۰برای توصیف یک مقاله استفاده کرد و بعدها این سبک متداول شد. از آن زمان این اصطلاح برای دیگر کارهای هنری انتزاعی نیز استفاده شده است.

مدیر خانه کاریکاتور اصفهان خاطرنشان کرد: این نشست روز پنجم دی ماه از ساعت ۱۶ در خانه هنرمندان پذیرای علاقمندان است.

کد خبر 333028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.