دفاع پاپ فرانسیس از حقوق مهاجران

رهبر مسیحیان کاتولیک جهان، در سخنرانی خود ویژه شب پیش از کریسمس از مردم دنیا خواست که گرفتاری میلیون‌ها انسانی که از «وطن خود رانده شده اند» را فراموش نکنند.

به گزارش ایمنا، پاپ فرانسیس گفته است که امروزه بسیاری از مردم مجبور به فرار از رهبرانی هستند که «در ریختن خون بیگناهان هیچ مشکلی نمی بینند.

او این پناهجویان را با مریم و یوسف نجار مقایسه کرد و روایت انجیل از سفر آنها به بیت لحم - محل تولد عیسی پیامبر مسیحیان - را نقل کرد.

پاپ فرانسیس عصر یکشنبه (۲۴ دسامبر) در نطق خود در کلیسای «سن پیتر» واتیکان گفت که امروزه بسیاری از مردم مجبور به فرار از رهبرانی هستند که «در ریختن خون بیگناهان هیچ مشکلی نمی بینند».

او افزود: «ما رد پای میلیون‌ها نفر را می بینیم که نه به اختیار، بلکه (به زور) از وطن خود بیرون رانده شده و عزیزانشان را پشت سر باقی گذاشته اند.»

رهبر بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون کاتولیک همچنین خواهان آن شد که مهاجران خارجی در سراسر دنیا به گرمی پذیرفته بشوند.

پاپ فرانسیس یکی از مدافعان سرسخت حقوق پناهجویان و مهاجران است. او بارها در نطق‌های خود یادآور شده است که مسیح هم خود یک مهاجر بود.

رهبر کاتولیک‌های جهان در سخنرانی سال پیش خود گفت که مادی گرایی، معنا و مفهوم کریسمس را تحت الشعاع قرار داده و بر ضرورت توجه بیشتر به جنبه‌های انسانی این ایام تاکید کرده بود.

منبع: بی بی سی

کد خبر 333025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.