اصفهان، سومین کلانشهر پیر ایران

مدیر کل اداره ثبت احوال استان اصفهان گفت: دقیق ترین آمارها برای طلاق، مرگ و میر، ازدواج و تولد از سوی اداره ثبت احوال منتشر می‌شود و مردم به منبعی به جز این اداره رجوع نکنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین غفرانی در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) شورای شهر اصفهان اظهارکرد: از سال ۱۲۹۷ اداره کل ثبت احوال در تهران تشکیل شد و اصفهان نیز در سال ۱۳۰۴ آن را تاسیس کرد، هم اکنون در ۲۰۰ هزار نقطه کشور این اداره به مردم خدمات ارایه می‌دهد و ۱۵۰ دستگاه دولتی آن را راستی آزمایی می‌کنند.

مدیر کل اداره ثبت احوال استان اصفهان با بیان اینکه بیش از ۱۱۰ میلیون سند ولادت به عنوان بزرگترین ذخیره داده ای کشور در اداره ثبت احوال اصفهان وجود دارد، گفت: تا به امروز چهار میلیون و ۵۰۰ هزار سند تولد و یک میلیون و ۵۰۰ هزار سند فوت در اصفهان تنظیم شده است.

غفرانی با اشاره به اینکه کارت ملی نمونه قدیم از سال ۸۰ عرضه شد، اضافه کرد: این کارت در زمان خود نیاز مردم را رفع می‌کرد، اما با توجه به نیاز روز این اداره از سال ۱۳۸۷ صدور شناسنامه مکانیزه را کلید زد.

اصفهان سومین کلانشهر پیر ایران

وی با اشاره به جمعیت امروز استان افزود: جمعیت پنج میلیون و ۱۲۰ هزار نفری، آخرین آمار جمعیت این استان است و آمارها نشان می‌دهد استان اصفهان به عنوان سومین کلانشهر کشور به سوی پیری در حرکت است.

وی با اشاره به اینکه انفجار جمعیتی باعث شد تا در سال ۷۱ سیاست‌های جمعیتی تغییر کند، افزود: متاسفانه این سیاست ها به نحوی بود که پیش بینی می شود اثرات آن در سالهای بعدی نمایان شود.

مدیر کل اداره ثبت احوال استان اصفهان جمعیت سالمندان را معادل ۷ درصد جمعیت استان عنوان کرد و گفت: سالمندان زن بیش از سالمندان مرد هستند و این افزایش سن جمعیت در استان اصفهان برای سال‌های ۱۴۲۰ تا ۱۴۳۰ مشکلاتی ایجاد خواهد کرد، بنابراین باید بررسی‌های لازم در این زمینه صورت گیرد.

غفرانی ادامه داد: با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب از شورای راهبردی استان درخواست داریم به کاهش روند رشد جمعیتی توجه کنند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در استان اصفهان ۶۷ درصد طلاق‌ها کمتر از ۱۰ سال، ۴۴ درصد کمتر پنج سال و ۱۱ درصد کمتر از یک سال اتفاق می‌افتد، ابراز کرد: باید توجه داشت که بیشتر طلاق‌های استان اصفهان در سن طلایی فرزند دار شدن اتفاق می افتد و باید این امر مورد آسیب‌شناسی قرار گیرد.

غفرانی اضافه کرد: آمارهای مختلفی از طلاق که منتشر می‌شود غیرقابل اعتماد است زیرا این اعداد به صورت فصلی ارایه می شود، اما کمیته ای در این اداره مشغول فعالیت است تا آمار صحیحی در این خصوص منتشر شود.

وی تاکیدکرد: دقیق ترین آمارها برای طلاق، مرگ و میر، ازدواج و تولد از سوی اداره ثبت احوال منتشر می‌شود و مردم به منبعی به جز این اداره رجوع نکنند.

صدور یک میلیون و ۲۰۰ هزار کارت هوشمند

وی با اشاره به دریافت کارت ملی هوشمند از سوی شهروندان گفت: نزدیک به یک میلیون و ۲۰۰ هزار کارت ملی هوشمند تا به امروز صادر شده است.

مدیر کل اداره ثبت احوال استان اصفهان با اشاره به جامعیت اطلاعات کارت ملی هوشمند، تصریح کرد: پروژه هوشمند شدن شناسنامه و یا کارت ملی در کشورهای دیگر هم اجرایی شده و باعث شده اوراق موازی همچون شناسنامه از چرخه استفاده خارج شود، اما زمان خارج شدن این اوراق به طور حتم آنی نخواهد بود، شناسنامه سند هویت ماست و قرار نیست هر کسی آن را ملاحظه کند از این رو اطلاعات کامل فرد در کارت‌های ملی هوشمند ثبت می شود.

کد خبر 332997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.