پشت پرده تخریب‌های رسانه‌ای از زبان سخنگوی شورای شهر اصفهان

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: برخی منتقدان و یا تخریب گران اطلاعات کافی ندارند و خود را به خواب زده اند و نمی دانند در گذشته چه اتفاقی افتاده و در آینده چه اتفاقی می افتد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی مقدری در پنجمین نشست خبری که امروز (یکشنبه) پس از جلسه علنی شورای شهر اصفهان تشکیل شد، با اشاره به تخریب فعالیت‌های شورا و شهرداری در برخی از شبکه‌های اجتماعی اظهارکرد: با شروع فصل جدیدی از شورا فضای نقد در شهر ایجاد شده است، بنابراین از این فضای نقدگونه استقبال می‌کنیم.

منتقدان اطلاعات کافی ندارند

وی با اشاره به مسایل مطرح شده در فضای مجازی تصریح کرد: منتقدان اطلاعات کافی ندارند و خود را به خواب زده اند و نمی دانند در گذشته چه اتفاقی افتاده و در آینده چه اتفاقی می افتد.

سخنگوی شورا اضافه کرد: در زمان ریاست آقای احمدی نژاد هیچ میدانی به جوانان داده نشد در صورتی که اصل مهم دانش جوانان است.

مقدری گفت: ملاک اصلی ما گفتمان اصلاح طلبی است البته ممکن است در این راه برخی انتصابات به صورت اقوامی صورت گرفته باشد، این درحالی است که در گذشته انتصابات «ایل و طایفه ای» صورت می گرفته است، این صحبت ها به اصلاح طلبان نمی چسبد و اتفاقا برخی هم می گویند چرا سرعت انتصابات کند است و هنوز شاهد حلقه های منفعت طلب هستیم.

وی افزود: هنوز اتفاقی در شهرداری نیفتاده است، اما افرادی این فضا را سم‌پاشی می‌کنند که رای قابل توجهی در انتخابات نداشتند، این افراد از چنین فضایی صحبت می‌کنند که گویا نفر اول لیست رای آورده در شورای شهر بوده‌اند.

منفعت برخی با شفافیت از بین می رود

سخنگوی شورا با اشاره به اینکه برخی در مقابل شفافیت جبهه می‌گیرند، تصریح کرد: برخی از شفافیت دل نگران‌اند و می‌خواهند شورا را به عقب برگردانند تا به دنبال باج دادن به افراد باشیم، برخی نیز جیب هایشان از بیت المال پر شده است ولی امروز که هیچ چیزی نصیبشان نمی شود، شیپورهای خود را فعال کرده اند.

مقدری افزود: شاید مسیر استعلامات و یا ماموریت افراد روند انتصابات را کند کرده است و بنده درخواست دارم شهردار در یک کنفرانس مطبوعاتی این موارد را مطرح کند.

وی در پاسخ به خبرنگار ایمنا در مورد جوانگرایی گفت: عدد جوانان در شهرداری بسیار ناچیز است اما اگر مسیری که شروع شده همچنان ادامه داشته باشد جای امیدواری وجود خواهد داشت هرچند باید این روند شتاب گیرد، همچنین انتصاباتی که در شورا رخ می دهد مسئولیت اعضا نیست و نظر رییس است. امیدواریم بعد از این شاهد حضور جوانان در شورا و شهرداری باشیم.

سخنگوی شورا اظهارکرد: برخی از انتقادات و یا تخریب ها به مولفه هایی بر می‌گردد، به عنوان مثال گفته می شود شما وعده تحقیق و تفحص داده اید و این موضوع عملی نشده، این درحالی است که این وعده ها مربوط به مدیریت های قبلی شرکت ها و سازمانها بوده و با تغییر مدیران این سازمانها، این رویه تغییر کرده و سپس اطلاعات سازمان ها در اختیار شورا قرار می گیرد.

مقدری تصریح کرد: افرادی که چنین صحبت هایی می کنند دانش لازم را ندارند، در تحقیق و تفحص قرار نیست حکم صادر شود بلکه باید به اطلاعات لازم دست یافت که حالا چنین شده است.

وی افزود: لازم است مدیران شرکت های تازه منصوب شده بگویند چه وضعیتی را تحویل گرفتند، متاسفانه پشت پرده این تخریب های رسانه ای مدیرانی هستند که وضعیت شفافی نداشتند و امروز مدیران جدید باید بگویند آیا تخلفی شده یا خیر؟ این وظیفه و رسالت هر مدیری است که این موارد را ذکر کند.

سخنگوی شورا اضافه کرد: در شهرداری هم کمیسیون دسترسی آزاد و انشار اطلاعات تشکیل شده و در این فضا قرار است گلوگاه های فساد شناسایی شود، این اطلاعات قرار است بر سایت شهرداری قرار گیرد زیرا مدیریت شهری هیچ بحث محرمانگی با مردم ندارد، اگر کسی جلوی تخلفی را بگیرد و آن را منتشر نکند خود او در فساد دست دارد.

فساد مربوط به بخش کوچکی از شهرداری است

وی با اشاره به مخاطبان توئیت شخصی اش در خصوص رانت خواری گفت: این صحبت رانت خواران نباید به گونه ای برداشت شود که همه بدنه شهرداری متخلف بوده، بلکه اینها بخش کوچکی از بدنه شهرداری بوده اند مگر اینکه همه خود را شامل این افراد بدانند، ما بنایی به جنگ و آشوب در فضای روانی شهروندان نداریم بلکه در فضایی آرام تغییرات مدیریتی را اعمال می کنیم تا دچار حاشیه نشویم.

استفاده از کارشناسان در تنظیم طرح ها

وی با اشاره به روند ارائه طرح ها و لوایح در شورا گفت: طرح ها و لوایح عادی اول قرائت و اعلام وصول می شوند و پس از آن رییس جلسه آن را به کمیسیون تخصصی ارجاع می دهد، برخی از طرح ها و لوایح هم اگر جنبه های اشتراکی زیادی داشته باشد وارد کمیسیون تلفیق می شود اما از زمان ارسال اصل طرح و لایحه به جلسه علنی یک ماه زمان لازم است.

مقدری اضافه کرد: بیشتر طرح ها به صورت اشتراکی است که در تنظیم آن از کارشناسان استفاده می‌شود و تیم‌های مختلفی برای طرح ها به کار گرفته می شوند، نهایتا یک هفته قبل از صحن علنی طرح ها همراه با ضمایم برای اعضای ایمیل می شود تا جمع بندی شود.

وی اضافه کرد: مزیت صحن علنی این است که اعضای شورا سوالات خود را از شهرداری بپرسند اما این سوالات نشان دهنده عدم آگاهی اعضا از لوایح نیست، حتی ممکن است اعضا حین جلسه علنی پیشنهادی به ذهنشان برسد و یا با طرح مخالفت کنند، از این رو ممکن است مسیر لایحه و یا طرح تغییر کند.

سخنگوی شورا با اشاره به عدم تصویب برخی لوایح در صحن شورا ادامه داد: این به این دلیل است که شاید آن لایحه به صورت چالشی دیده نشده است از این رو مخالفت برخی اعضای شورا در صحن علنی منجر به این روند می شود.

مقدری تصریح کرد: البته برخی طرح ها هم ممکن است به صورت دو فوریتی تصویب شود که این لوایح به دلیل کمبود زمان مشمول این ملزومات نمی شود، مانند طرح رایگان کردن مترو در اول مهرماه که این طرح در همان روز به صورت دو فوریتی تصویب شد.

کد خبر 332979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.