فرصت‌های جدید همکاری ایران و پاکستان در همه زمینه‌ها فراهم شده است

رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم اقدام عملی برای گسترش روابط همه جانبه با پاکستان، گفت: فرصت های جدید همکاری دو کشور در همه زمینه ها فراهم شده است.

به گزارش ایمنا، علی لاریجانی شامگاه شنبه -۲ دی- در سفر به اسلام آباد در جمع کارکنان سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاکستان با بیان اینکه روابط تهران - اسلام آباد در مقاطع مختلف زمانی از فراز و نشیب هایی برخوردار بوده است، گفت: با همه فراز و فرودها، روابط دو کشور همیشه برادرانه و دوستانه بوده است.
وی مشترکات فرهنگی و تاریخی فراوان دو کشور را عامل موثر گسترش روابط دوجانبه بیان کرد و افزود: دو کشور از پیوستگی های تاریخی و فرهنگی برخوردارند و باید با بهره گیری از فرصت های موجود در راستای گسترش همه جانبه روابط استفاده کرد. 
لاریجانی در بخش دیگری از سخنانش در این نشست با بیان اینکه روابط دو کشور در مقطع زمانی کنونی در وضعیت خوبی قرار دارد، ادامه داد: در دیدارهایی که پیش از این نیز با رئیسان پارلمان های پاکستان داشتیم، علاقه فراوان برای گسترش همکاری ها دو کشور وجود دارد و این علاقه برای گسترش روابط طی ماه های گذشته نیز افزایش یافته است.
رییس مجلس شورای اسلامی همچنین با بیان فراهم شدن فرصت های همکاری دو کشور، از سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاکستان خواست که برای گسترش این روابط به ویژه در بخش تجاری و اقتصادی بیش از گذشته برنامه ریزی و اقدام کند.

عضو شورای عالی امنیت ملی کشورمان از اجرای خط لوله گاز موسوم به خط صلح به عنوان یکی از فرصت های همکاری دو کشور در زمینه اقتصادی یاد کرد و افزود: پیوستگی های اقتصادی دو کشور و برخورداری از حسن همجواری، گسترش مبادلات تجاری همسایگان را به ضرورت انکار ناپذیر تبدیل کرده است.

«مهدی هنردوست» سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان نیز در این نشست با خوش آمد گویی به رییس مجلس و هیئت همراه، مقطع فعلی کنونی را فصل جدیدی در گسترش روابط دو کشور عنوان کرد.

وی با اشاره به سفر حسن روحانی، رییس جمهوری کشورمان به پاکستان و سفر اخیر ژنرال «باجوا» فرمانده ارتش پاکستان به تهران، از این سفرها به عنوان عامل موثر گسترش ارتباطات دو جانبه و افزایش همکاری ها یاد کرد.

هنردوست تصریح کرد: امید است که در سفر رییس مجلس شورای اسلامی به پاکستان، گام های بلندی برای بهبود روابط بین دو کشور در همه زمینه ها به ویژه اقتصادی برداشته شود.

علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی شامگاه شنبه به وقت محلی به منظور شرکت و سخنرانی نشست بررسی راهکارهای مبارزه با تروریسم با حضور رئیسان مجالس ۶ کشور «ایران، روسیه، ترکیه، افغانستان، چین و پاکستان» به اسلام آباد پایتخت پاکستان وارد شد.

 منبع: ایرنا

کد خبر 332961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.