طرح زوج و فرد از مبدا اجرایی شود

نایب رییس شورای شهر اصفهان گفت: به نظر می‌رسد در روزهای تعطیلی مدارس به دلیل آلودگی هوا تردد در شهر کاهش می یابد اما آمار دقیقی در دسترس نیست، بنابراین باید مشخص شود این تعطیلی‌ها در کاهش حجم تردد خودروها تاثیری دارد یا برخلاف آن فرصتی برای تفریح پیش می‌آید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا نصر اصفهانی در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن تبریک میلاد حضرت مسیح (ع) به تمامی مسیحیان اصفهان و میلاد امام حسن عسکری (ع) اظهارکرد: این مناسبات نشان دهنده لزوم توجه به ارتباط میان ادیان توحیدی است.

وی با اشاره به روز تاسیس نهضت سواد آموزی و فعالیت های آن افزود: این نهاد فعالیت زیادی در جهت ریشه کن کردن بی سوادی داشته است، البته هنوز در شهر اصفهان نزدیک به چهار هزار نفر بی سواد وجود دارد که بخش قابل توجهی از آنها اتباع و مهاجران هستند اما با این حال، زیبنده اصفهان نیست و امیدواریم روزی شاهد از بین رفتن کامل، بی سوادی باشیم.

نایب رییس شورای شهر اصفهان با اشاره به روز ایمنی و کاهش اثرات بلایای طبیعی اظهارامیدواری کرد: با هوشیاری و برنامه ریزی همه دست اندرکاران نقاط ضعف در امدادرسانی رفع و نقاط قوت افزایش یابد، به این موضوع باید بیش از پیش توجه شود تا علاوه بر رفع مشکلات خود به دیگران هم کمک کنیم.

وی به سوم دی ماه روز ثبت احوال نیز اشاره کرد و گفت: در این روز اولین شناسنامه ایرانی صادر شده و تا پیش از این، واقعه های تاریخی منتسب به هر فردی روی سنگ های قبور ثبت می شده است، از زمانی که اداره ثبت احوال در این راه وارد شد شاهد ارایه خدمات شایسته به مردم هستیم.

نایب رییس شورای شهر اصفهان ادامه داد: در حالی که در اتاق مدیران بسته است، اما مدیرکل اداره ثبت احوال از مدیران با اخلاقی هستند که در اتاقشان به روی همه باز است.

نصر با اشاره به تعطیلی مدارس در روزهای گذشته به دلیل آلودگی هوا اظهارکرد: در سه روز تعطیلی نزدیک به سه هزار سرویس مدرسه در شهر تردد نداشتند و به نظر می‌رسد در چنین روزهایی حجم تردد مسافران کاهش می یابد، اما آمار دقیقی در دسترس نیست بنابراین باید بررسی شود که آیا تعطیلی مدارس به کاهش حجم تردد خودروها منجر می‌شود و یا فرصتی برای تفریح دانش آموزان به وجود می‌آورد.

وی با بیان اینکه لازم است در روزهای آلوده، طرح زوج و فرد از مبدا اجرایی شود، از پلیس راهور درخواست کرد: وسایل نقلیه سنگینی که آلودگی ایجاد می کنند را کنترل کنند زیرا دود ناشی از تردد این وسایل به صورت مستقیم وارد حلق و ریه‌های شهروندان می شود.

نایب رییس شورای شهر اصفهان با بیان اینکه تمامی اعضای شورای شهر با «درخواست اشتغال» از سوی شهروندان روبرو هستند، تصریح کرد: قانون چنین اختیاری را به شورای شهر نداده است، افرادی نیز که در شهرداری مشغول به کار هستند و درخواست ارتقا پست دارند باید بدانند وظیفه شورا نظارت بر عملکرد شهرداری است و اعضای شورا اختیاری برای ورود به مسایل اجرایی ندارند.

نصر در پایان با اشاره به انتصابات جدید در شهرداری اظهارکرد: انتصاب معاون جدید خدمات شهری را تبریک می گویم و امیدواریم همه بتوانیم از عهده مسئولیت خطیر خود برآییم.

کد خبر 332946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.