زنگ خطر بی‌اعتمادی برای دستگاه‌های اجرایی به صدا درآمده است

شهردار کاشان گفت: نبود اعتماد عمومی به دستگاه‌ها زنگ خطری است که این روزها برای دستگاه‌های اجرایی به صدا درآمده که باید برای رفع آن همه نهادها هماهنگ‌تر از قبل عمل کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سعید ابریشمی راد صبح امروز (شنبه) در اجلاس شهرداران استان اصفهان اظهار کرد: اداره شهرها، نیازمند مدیریتی است که توان حل مسائل روز را داشته باشد، به گونه ای که مدیران فهم درستی از مسائل فرهنگی و اجتماعی داشته باشند، چراکه شهر مرتب در حال تغییر است.

وی گفت: ۸۰ درصد جمعیت مردم استان اصفهان در شهرها زندگی می کنند، بنابراین حجم حمایت دولت باید افزایش یابد، اما در حال حاضر شاهد عدم کمک دولت در این عرصه هستیم.

شهردار کاشان افزود: در طی این سال‌ها، بخشی از قانون تجمیع عوارض از شهرداری ها با کسری مواجه شده و عوارض صنایع آلاینده و بزرگ از سوی دولت وصول نشده و همچنین سهم دولت برای توسعه حمل و نقل محقق نشده است.

ابریشمی راد تصریح کرد: در حال حاضر منبع تأمین منابع شهرداری‌ها از محل عوارض ساخت و ساز است، که مشکلات اجرایی ماده پنج بر عدم تحقق آن دامن زده است.

وی اضافه کرد: بود اعتماد عمومی به دستگاه‌ها زنگ خطری است که این روزها برای دستگاه‌های اجرایی به صدا درآمده که باید برای رفع آن همه نهادها هماهنگ‌تر از قبل عمل کنند.

شهردار کاشان یادآور شد: در سال‌های اخیر، شهرداری‌ها از طرفی برای تأمین منابع و مطالبات مردمی با مشقت روبرو بوده‌اند و از سوی دیگر قوانین هم به خوبی برای مدیریت شهری تعریف نشده است و در این میان تنها شکل گیری شوراها مکانیسم دخالت و حضور مردم بوده که جای تجلیل دارد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه دولت به تعهدات خود عمل نکرده و شهرداری ها هم مطالبات زیادی دارند شایسته است شهروندان را به مشارکت در امور شهری دعوت کنیم.

ابریشمی راد اظهار کرد: طرح‌های مصوب شهری تهیه شده تا به عنوان کتاب قانون استفاده شوند، اما متأسفانه قابلیت اجرایی نداشته و شفافیت شهرداری‌ها را خدشه دار می کنند به طوری که به زودی مدیران شهری به عنوان متخلفان معرفی شده و همکاری شهروندان به حداقل خواهد رسید.

وی افزود: در این شرایط مدیران زیر دست هم دچار بی‌تفاوتی خواهند شد، چراکه قانون‌های فعلی مشکلات نانوشته را درمان نمی کنند، بنابراین ضمن رعایت قانون و انضباط باید از مسئولانی که مدیریت شهری را پذیرفته‌اند، حمایت بیشتری شود./

کد خبر 332919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.