بازگشت غیرمنتظره در روز غافلگیری استاد توسط شاگرد

در روزی که قاسم حدادی‌فر بازگشت غافلگیرکننده‌ای به میادین داشت، رضا عنایتی اولین امتیاز خود در قامت یک سرمربی لیگ برتری را در اصفهان از امیر قلعه‌نویی گرفت.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایمنا، تیم‌های ذوب‌آهن و سیاه‌جامگان در هفته شانزدهم لیگ برتر به تساوی بدون گل برابر یکدیگر رضایت دادند. درباره این مسابقه چند نکته را از نظر می‌گذرانیم:

بازگشت برق‌آسای حدادی‌فر

قاسم حدادی‌فر که پنجم مرداد امسال در جریان دیدار رفت برابر سیاه‌جامگان در نخستین هفته از لیگ هفدهم، در برخورد با حسین بادامکی رباط صلیبی پاره کرد به شکل غافلگیرکننده و دور از انتظاری در بازی برگشت برابر همین حریف در فهرست ذوب‌آهن قرار گرفت و از آن عجیب‌تر اینکه بیش از ۳۵ دقیقه هم بازی کرد تا پس از تنها ۱۴۸ روز به میادین بازگشته باشد.

حتی اگر این دو موضوع در نظر گرفته نشود که حدادی‌فر برای دومین بار در یک سال و در ۳۴ سالگی رباط صلیبی پاره کرد، باز هم بازگشت قاسم ظرف کمتر از پنج ماه اتفاق عجیبی است زیرا بیشتر فوتبالیست‌هایی که به مصدومیتی مشابه گرفتار می‌شوند به طور معمول برای رسیدن به آمادگی کامل به زمانی بیشتر از این نیاز دارند.

شاگرد، نخستین امتیاز را از استادش گرفت

رضا عنایتی از هفته چهاردهم لیگ هفدهم به نفر اول نیمکت سیاه‌جامگان ارتقاء درجه داد تا برای نخستین بار سرمربیگری در لیگ برتر را تجربه کند. تیم تحت هدایت او در دو مسابقه پایانی دور رفت به ترتیب مغلوب پدیده مشهد و پارس جنوبی جم شد. عنایتی در سومین آزمون سرمربیگری خود، امیر قلعه‌نویی را پیش روی خود داشت. با توقف خانگی ذوب‌آهن برابر سیاه‌جامگان، تقدیر به گونه‌ای رقم خورد تا بازیکن سابق تیم‌های استقلال و سپاهان نخستین امتیاز لیگ برتری خود در قامت سرمربی را از استاد سابقش بگیرد.

با تبریزی شروع شد، با رجب‌زاده تمام

مانند بیشتر دیدارهای نیم‌فصل نخست، در بازی با سیاه‌جامگان هم این مرتضی تبریزی بود که پیشاپیش سایر سبزپوشان اصفهانی وارد زمین شد. در ادامه با ورود قاسم حدادی‌فر و مهدی رجب‌زاده، این دو بازیکن باسابقه به ترتیب بازوبند را به بازو بستند تا مسابقه‌ای که با کاپیتانی تبریزی آغاز شده بود، با کاپیتانی حدادی‌فر ادامه یابد و با کاپیتانی رجب‌زاده به پایان برسد و کاپیتان‌های اول تا سوم ذوب‌آهن با ترتیبی معکوس کاپیتانی در این مسابقه را تجربه کنند.

رونمایی از خریدهای جدید

ذوب‌آهن از هر دو خرید خود در نقل و انتقالات زمستانی در نخستین مسابقه از دور برگشت لیگ هفدهم رونمایی کرد. با صلاح‌دید امیر قلعه‌نویی، میلاد فخرالدینی و بختیار رحمانی در دیدار با سیاه‌جامگان برای اولین بار در ترکیب اصلی ذوب‌آهن قرار گرفتند که اولی ۹۰ دقیقه برای تیم اصفهانی بازی کرد و دومی اواخر مسابقه با مهدی رجب‌زاده تعویض شد.

هافبک سابق در آزمون دفاعی

امیر قلعه‌نویی در دور رفت لیگ هفدهم به نوبت محمد امینی، مهران درخشان‌مهر و محمد ستاری را در سمت چپ خط دفاعی ذوب‌آهن به کار گمارد. سرمربی ذوب‌آهن در اولین مسابقه از دور برگشت تصمیم جدید و غافلگیرکننده‌ای گرفت و آن اینکه حمید بوحمدان را برای اولین بار در این پُست آزمایش کرد. البته بوحمدان پیش از این هم در ترکیب اصلی ذوب‌آهن حضور داشت و در تمام دیدارهای نیم‌فصل نخست برای تیم اصفهانی بازی کرده بود، اما این هافبک خوزستانی تا پیش از این به عنوان هافبک دفاعی در ذوب‌آهن انجام وظیفه می‌کرد. با انتقال بوحمدان از خط میانی به خط دفاعی، گئورگی ولژیانی هم جای او را به عنوان هافبک دفاعی ذوب‌آهن گرفت تا این بازیکن گرجی که در اصل مدافع میانی است در پُستی جدید مورد استفاده قرار بگیرد.

کد خبر 332892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.