کاهش ۲۶ درصدی تصادفات فوتی در شهرستان تیران و کرون

تیران-رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان تیران و کرون گفت: تصادفات فوتی امسال شهرستان تیران و کرون در مقایسه با سال قبل ۲۶درصد کاهش یافته است.

محمدرضا زواران در گفت وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران و کرون با اشاره به رصد تصادفات جاده ای، شهری و روستایی اظهار کرد: میزان تلفات تصادفات امسال شهرستان تیران و کرون در مقایسه با سال قبل ۲۶درصد کاهش یافته که ارتقای فرهنگ ترافیک، بهبود نقاط پرحادثه و افزایش گشت‌های راهداری و پلیس راه در کاهش تصادفات موثر بوده است.

وی افزود: خواب آلودگی، عدم توجه به جلو و گذشتن از سرعت مطمئنه علت اصلی تصادفات این منطقه بوده است.

وی خاطرنشان کرد: اصلاح سه راهه‌های روستاهای کردعلیا، میرآباد، مبارکه و آبگرم و همچنین نصب علایم و آشکارسازی از جمله اقدامات راه سازی برای کاهش تصادفات و افزایش ایمنی راه‌ها بوده است.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان تیران و کرون با اشاره به اینکه احداث پل‌های زیرگذر در مسیر تیران به داران در جهت کاهش تصادفات موثر است، ادامه داد: به دلیل اینکه بسیاری از روستاهای شهرستان در مسیر جاده اصلی قرار گرفته و اهالی روستاها نیازمند گذشت از عرض جاده هستند احداث پل‌های زیرگذر برای عبور خودرو و عابران پیاده در کاهش تلفات جاده ای این منطقه لازم است.

وی بیان کرد: احداث پنج پل زیرگذر در مسیر تیران به داران مصوب شده، که نیازمند تامین اعتبار برای آغاز عملیات اجرایی آن‌ها در برخی از روستاها مثل ورپشت و الور نصب زیرساخت‌ها برای رفع نقطه پرحادثه در حال انجام است که بیش از دو میلیارد ریال برای این دو روستا هزینه شده است.

زواران از اجرای طرح زمستانه راهداری از ۲۰ آذرماه سال جاری خبرداد و یادآورشد: طرح زمستانه با همکاری پلیس راه، فوریت های پزشکی ۱۱۵ و هلال احمر با ظرفیت دو اکیپ و ۹ دستگاه خودرو سبک و سنگین در حال انجام است.

کد خبر 332875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.