ضرورت پیگیری تشکیل صندوق خسارت کشاورزی حوضه زاینده‌رود

استاندار اصفهان گفت: شرکت آب منطقه ای باید با همکاری سازمان جهادکشاورزی و با هماهنگی معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری برای اجرایی کردن مصوبات شورای عالی آب مبنی بر تشکیل صندوق خسارات کشاورزی حوضه زاینده‌رود پیگیری لازم را انجام دهند.

به گزارش گروه دریافت خبر ایمنا به نقل از استانداری اصفهان، محسن مهرعلیزاده در جلسه هم اندیشی برای بررسی و رفع مشکلات مرتبط با آب و کشاورزی در حوضه زاینده‌رود که با حضور جمعی از نمایندگان کشاورزان این حوضه برگزار شد، با تشکر از همدلی و همکاری کشاورزان در شرایط خشکسالی، اظهار کرد: سازمان آب منطقه ای باید با پایش مستمر وضعیت منابع آب در جهت تدوین گزینه‌های محتمل تامین آب متناسب با شرایط بارندگی با همکاری سازمان جهادکشاورزی و نمایندگان کشاورزان اقدام کند همچنین این اطلاعات باید به مدیرکل حوضه آبریز وزارت نیرو برای طرح در جلسه آتی شورای هماهنگی حوضه آبریز زاینده رود ارسال شود.

وی با تاکید بر اینکه جهادکشاورزی باید برای اجرایی کردن پیشنهادات عملیاتی کشاورزان در زمینه‌های رفع مشکلات بیمه، الگوی کشت، جبران خسارت، تامین آب، اشتغال پایدار و ... اقدام کند، افزود: باید با تشکیل جلسات هماهنگی با صنف و تشکل های مرتبط کشاورزی، تدابیر لازم برای کاهش اثرات کم آبی در مناطق تحت تاثیر و اجرایی کردن طرح های اثرگذار با مشارکت بهره برداران اقدام شود.

مهرعلیزاده خواستار تسریع سازمان جهادکشاورزی استان در تدوین و ارائه الگوی کشت مطابق با وضعیت منابع آب و ویژگی های هرمنطقه از استان شد همچنین سازمان آب منطقه ای اصفهان و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان باید در جهت انجام تعهدات مرتبط با تامین اعتبار برای اجرای طرح سامان‌دهی رودخانه و پرداخت بدهی‌های طرح‌های اجرا شده اقدام کند.

وی از فرمانداری شهرستان اصفهان خواست با تشکیل جلسه هماهنگی با مسئولین ذیربط و نمایندگان کشاورزی برای بررسی و هماهنگی در رفع مشکلات مرتبط در بخش های قضایی و اشتغال بهره برداران بخش اقدام کند.

استاندار اصفهان افزود: شرکت آب منطقه ای باید با همکاری سازمان جهادکشاورزی و با هماهنگی معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری برای اجرایی کردن مصوبات شورای عالی آب مبنی بر تشکیل صندوق خسارات کشاورزی حوضه زاینده‌رود پیگیری لازم را انجام دهند.

وی در خصوص برنامه‌ریزی مصرف بهینه آب در بخش های مصرف، اظهار کرد: شرکت آب و فاضلاب استان باید با تدوین طرح جامع صرف جویی در مصارف آب شرب و فرهنگ سازی در این بخش، نسبت به کاهش مصارف آب آحاد مشترکین اقدام کند.

مهرعلیزاده اضافه کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز با همکاری شرکت آب منطقه ای اصفهان نسبت به تهیه برنامه جامع صرفه جویی در مصارف آب بخش صنعت به تفکیک هر یک از صنایع در حوضه آبریز زاینده رود و پیگیری اجرای برنامه‌های مصرف بهینه آب اقدام کند.

کد خبر 332854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.