تصویب حضور بانوان در تورنمنت‌های خارجی با پوشش اسلامی

نایب رییس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام گفت: بانوان ورزشکار ایران نیز از این پس می‌توانند با تأیید وزارت ورزش و شورای برون‌مرزی، با پوشش اسلامی در رقابت‌های خارجی حضور یابند.

زهره مرزوقی در حاشیه مراسم تجلیل از قهرمانان هیأت بدنسازی و پرورش اندام استان اصفهان، در گفت‌ و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: آزمون تئوری مربیگری درجه سه با حضور ۶۰۰ نفر از بانوان استان اصفهان که دوره‌های تخصصی و عملی را گذرانده بودند، صبح روز پنجشنبه ۳۰ آذرماه برگزار شد. با توجه به علاقه زیاد بانوان استان اصفهان به رشته بدنسازی و پرورش اندام و فعالیت زیادی که در این رشته دارند، امیدواریم  سال آینده بتوانیم دوره مربیگری درجه دو بانوان را در اصفهان برگزار کنیم.

وی افزود: اصفهان قطب ورزش کشور است و قهرمانان زیادی در رشته‌های مختلف ورزشی از جمله بدنسازی و پرورش اندام در این استان پرورش یافته‌اند.

مرزوقی در مورد برنامه‌های فدراسیون در حوزه بانوان تا پایان امسال، اظهار کرد: دوره مربیگری مچ‌اندازی، مدرسی داوری مچ‌اندازی و آزمون مدرسی رشته بدنسازی و پرورش اندام در بخش بانوان تا پایان امسال برگزار می‌شود.

نایب رییس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام استان اصفهان گفت: حضور بانوان در مسابقات خارج از کشور با پوشش اسلامی به تصویب رسیده است و امیدواریم بانوان ورزشکار کشورمان سال آینده بتوانند با پوشش اسلامی در مسابقات خارجی حضور داشته باشند که این موضوع باید ابتدا به تأیید وزارت ورزش و جوانان و شورای برون‌مرزی برسد.

مرزوقی ادامه داد: در صورتی که بانوان ورزشکار کشورمان به هر دلیلی نتوانند در مسابقات خارج از کشور حضور یابند، در نظر داریم با دعوت از چند کشور خارجی تورنمنت چندجانبه‌ای را در بخش بانوان در آذربایجان برگزار کنیم تا بانوان کشورمان بتوانند در آن حضور داشته باشند.

کد خبر 332848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.