۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۲
نقش "صداقت" بر بوم نقاشی

جشنوارۀ نقاشی صداقت و راستی، ۷ دی ماه از سوی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برگزار می‌شود.

رئیس اداره هنری دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان به خبرنگار ایمنا گفت: میز اخلاق یکی از میزهای تخصصی دفتر تبلیغات حوزه علمیۀ قم است که با نظر سنجی از نخبگان به این نتیجه رسیده که یکی از معضلات اخلاقی جامعه رواج دروغ و دورویی در سطوح مختلف است.

مجید شجاعی در ادامه اظهار کرد: بر همین اساس در میز اخلاق دفتر تبلیغات اصفهان، فعالیت هایی برای ترویج راستی تعریف شده که یکی از اهداف آن دخیل کردن هنرمندان و زبان هنر در این زمینه است.

وی افزود: میز اخلاق ما در بررسی های خود به این نتیجه رسیده که بیان مستقیم مباحث اخلاقی نتیجه بخشی چندانی ندارد و باید از داستان کوتاه، کمیک استریپ و دیگر هنرها برای ترویج این اخلاقیات استفاده کرد. در نتیجه پروژه های کوتاهی با این هدف برنامه ریزی شده که یکی از آن ها جشنوارۀ نقاشی صداقت و راستی است.

شجاعی یادآور شد: حدود یک ماه است که فراخوان این جشنواره منتشر شده و تا کنون نزدیک به ۲۰۰ نفر با گروه های سنی مختلف برای حضور در آن ثبت نام کرده اند و مهلت پایان ثبت نام نیز تا چهارم دی ماه است.

وی با اشاره به گروه سنی ثبت نام کنندگان گفت: از کودکی ۷ ساله تا خانمی ۷۰ ساله در بین افراد ثبت نام کننده حضور دارند و یکی از شرکت کنندگان نیز فردی نابیناست که تا کنون چند گالری در ایران و کشورهای خارجی برگزار کرده است.

مسئول برگزاری جشنوارۀ صداقت و راستی ادامه داد: این جشنواره در قالب کارگاه برگزار می شود، به این معنی که از بین افراد، حدود ۵۰ تا ۷۰ نفر با توجه به رزومه انتخاب می شوند و طی یک روز در شرایطی برابر و با ابزاری یکسان، هنر خود را با موضوع صداقت و راستی روی صفحه می آورند و سه داور نیز آثار را بررسی کرده و همان روز برگزیدگان را معرفی می کنند و جوایزی نیز به آن ها اهدا می شود.

وی تاکید کرد: جشنوارۀ نقاشی صداقت و راستی، پنج شنبه هفتم دی ماه در اصفهان برگزار می شود و مکان برگزاری آن نیز متعاقبا اعلام خواهد شد.

کد خبر 332846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.