ارتباط ۴۰ درصدی خدمات نیروی انتظامی با ثبت‌احوال

فرمانده نیروی انتظامی کشور با اشاره به نقش ثبت‌احوال در برقراری امنیت، گفت: نزدیک به ۴۰ درصد از ۳۰ میلیون خدماتی که نیروی انتظامی در سال به مردم ارائه می‌دهد در ارتباط با ثبت‌احوال است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی کشور بابیان اینکه ثبت‌احوال در هر دهه خود را تکمیل کرده اظهار داشت: بامطالعه و کسب تجربه از دیگر کشورها می‌توانیم ثبت احوالی را داشته باشیم که در منطقه و در جهان نمونه باشد.

وی افزود: همه مردم از بدو تولد و در طول زندگی به‌نوعی با ثبت‌احوال در ارتباط هستند و به میزانی که بانک‌های اطلاعاتی این مجموعه کامل‌تر و قوی‌تر باشد، خدمات آن‌ها به مردم و سازمان‌ها جامع‌تر خواهدبود.

اشتری با اشاره به اینکه ثبت‌احوال یکی از ۴ مرجع اصلی استعلام در زمان انتخابات است، گفت: در حوزه انتظامی، هر جا ثبت‌احوال وظیفه خود را به‌درستی انجام داده، در استقرار نظم و امنیت موفق‌تر بوده‌ایم چراکه در سال نزدیک به ۴ میلیون گذرنامه، بیش از ۵ میلیون سند مانند گواهینامه و گواهی پایان خدمت ارائه می‌شود که مبنای همه آن‌ها استعلام ما از ثبت‌احوال است.

فرمانده نیروی انتظامی کشور ادامه داد: نزدیک به ۴۰ درصد از ۳۰ میلیون خدماتی که نیروی انتظامی در سال به مردم ارائه می‌دهد در ارتباط با ثبت‌احوال است و این رقم گویای اهمیت نقش ثبت‌احوال در برقراری امنیت خواهد بود.

سردار اشتری بابیان اینکه هویت مردم یک کشور در درجه اول به هویت شناسنامه‌ای آن‌ها بازمی‌گردد، اظهار کرد: در یک نظام برنامه‌ریزی، مبنا آمار جمعیتی است، همچنین درزمینهٔ آسیب‌های اجتماعی هرچه آمار و اطلاعات تصمیم گیران کامل‌تر باشد برنامه‌ریزی دقیق‌تر خواهد بود.

وی در خصوص رونمایی از سند سجلی مرحوم مرتضی اشتری گفت: این اقدام ازاین‌جهت اهمیت دارد که از نخبگان، فرهیختگان و افرادی که به مردم خدمتی کرده‌اند باید تجلیل و از آن‌ها یادکرد که داستان اصفهان این اقدامات خوشبختانه به‌خوبی انجام می‌شود.

اشتری افزود: مرحوم اشتری ذاکر، شاعر و پیر غلام واقعی اباعبدالله و شخصی بود که روحیه پهلوانی و گذشت به‌وضوح در ایشان دیده می‌شد، ذاکر توانمندی که بدون توقع در راستای فرهنگ‌سازی و تقویت مبانی دینی مردم تلاش می‌کردند.

فرمانده نیروی انتظامی کشور تأکید کرد: ویژگی بارز ایشان که در خاطر مردم ماندگار شده، روحیه مردمی بودن و کمک به مردم بود که به هر نحو ممکن آن را به انجام می‌رساندند و تا حد امکان گره از مشکلات مردم باز می‌کردند و این روحیه بسیار حائز اهمیتی است که ارتباطی با جایگاه اجتماعی و تمکن مالی هم ندارد بلکه هرکس در هر جایگاهی می‌تواند قصد و نیت کمک به مردم و خیر رساندن به آن‌ها را داشته باشد.

کد خبر 332792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.