خدمت بدون منت، ویژگی بارز استاد اشتری بود

استاندار اصفهان خدمت به مردم را ویژگی‌های بارز شخصیت استاد اشتری عنوان کرد و گفت: ایشان به تأسی از پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار بی هیچ منت و مطالبه‌ای در مسیر تبلیغ دین و رفع نیاز مردم کوشش می‌کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محسن مهر علیزاده، استاندار اصفهان در همایش بزرگداشت روز ملی ثبت‌احوال با اشاره به اینکه  نیروی انسانی مهم‌ترین سرمایه یک جامعه محسوب می‌شود اظهار داشت: کمیت و کیفیت نیروی انسانی، ویژگی‌ها و مختصات آن، آموزش‌ها و خدمات موردنیاز آن‌ها و این‌که چه خدماتی را باید از نیروی انسانی جامعه انتظار داشت مسائلی است که باید برای رسیدن به توسعه در هر جامعه موردتوجه قرار گیرد.

وی افزود: یکی از سازمان‌های مهم که می‌تواند در جهت برآوردهای کمی و کیفی جمعیت و نیروی انسانی جامعه نقش داشته باشد ثبت‌احوال است که با ارائه آمار و اطلاعات دقیق ،کارشناسی شده و طبقه‌بندی‌شده الزامات و نیازهای توسعه را مشخص می‌کند که این سازمان در کشور ما طی این سال‌ها تحولات بنیادینی را پشت سر گذاشته و به سمت توسعه فنی و محتوایی بیشتر پیش می‌رود.

مهر علیزاده با اشاره بزرگداشت مقام استاد مرتضی اشتری گفت: این بزرگداشت برای شخصی برگزارشده که مورد وثوق و علاقه همه مردم اصفهان بود،

استاندار اصفهان ادامه داد: اقتدار به معنی اطاعت مردم از فردی به دلیل ابزاری که در دست او قرار دارد نیست بلکه معنای دقیق و وسیع اقتدار را در مراسم تشییع استاد مرتضی اشتری نمایان شد که با حضور پرشور اقشار مختلف مردم  و به دلیل عظمت شخصیت ایشان برگزار شد.

وی بابیان اینکه دو نکته در  بزرگی شخصیت استاد اشتری و محبوبیت ایشان مؤثر است، گفت: اگر اعتقاد به عزت مردم‌داریم باید خود را وقف این مردم کنیم و نسبت به خواسته‌ها و نیازهای آن‌ها بی‌تفاوت نباشیم، که این ویژگی به نحو بارزی در زندگی پهلوان اشتری نمایان بود و نکته بعد این‌که ایشان به تأسی از پیامبر اکرم و ائمه معصومین که برای هدایت مردم و تبلیغ دین هیچ مزد و اجری مطالبه نمی‌کردند، بی‌مزد و منت در مسیر دفاع از اسلام و ذکر اهل‌بیت تلاش می‌کردند و در این زمینه هیچ مطالبه، درخواست و توقعی نداشتند.

مهر علیزاده تأکید کرد: ویژگی مؤمن عمل کردن به ادعاهایی است که مطرح می‌کند و در این صورت است که از سوی مردم پذیرفته‌ می‌شود، که این مسئله کاملاً در زندگی استاد اشتری بارز بود.

کد خبر 332791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.