پیری زودرس اصفهان

مدیرکل ثبت‌احوال استان اصفهان با بیان اینکه در استان در زمینه جمعیت دچار مشکل هستیم گفت: هر روز به تعداد سالمندان اضافه می شود و با این روند ایران در آینده جزء چند کشور پیر جهان خواهدبود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین غفرانی در همایش روز ملی ثبت‌احوال بابیان اینکه ثبت‌احوال در کشور ما در سال ۲۹۷ با نام فاطمه آغاز به کارکرد، اظهار داشت: در اصفهان هم این سازمان کار خود را در سال ۱۳۰۴ هجری شمسی و بانام محمد آغاز کرد.

مدیرکل ثبت‌احوال استان اصفهان  افزود: از سال ۱۳۶۸ بنیادهای اسناد هویتی وارد دوره جدیدی شدند و در برنامه توسعه اول فرمان اصلاح ساختار سیستم و ایجاد پایگاه ملی اطلاعات جمعیت کشور صادر شد.

غفرانی با اشاره به ذخیره ۱۱۰ میلیون  سند هویتی در بانک اطلاعاتی ثبت‌احوال  گفت: از سال ۸۰ پروژه کارت ملی آغاز شد و تحول و پالایش اطلاعاتی خوبی در اسناد هویتی مردم به وجود آورد و از دهه ۹۰ آغاز طرح صدور کارت ملی هوشمند آغاز شد.

وی  در ادامه ایران را درزمینهٔ صدور فراگیر کارت ملی هوشمند در بین کشورهای منطقه پیشتاز دانست و عنوان کرد: این کارت با سه ویژگی شناسایی،تصدیق هویت و امضای دیجیتال فعالیت‌های اداری  را با سهولت و امنیت بیشتری همراه می‌کند.

مدیرکل ثبت‌احوال استان اصفهان افزود: استان ما درزمینهٔ رشد جمعیت دچار مشکل است،  تعداد کودکان زیر ۱۵ سال که با عنوان ورودی جمعیت  از آن‌ها یاد می‌شود، یک‌میلیون و ۱۴۳هزار نفر هستند که ۲۲ درصد جمعیت را تشکیل می‌دهد،  هرروز به تعداد سالمندان اضافه می‌شود، شاخص رشد جمعیت کمتر از یک قرار گرفته درحالی که شاخص رشد جمعیت در کشور۱.۳ است  و با این روند در آینده دچار مشکل شده و تا ۵ سال آینده جزء چند کشور پیر دنیا خواهیم‌بود.

غفرانی از فرسودگی ۱۸ ساختمان ثبت در کل استان خبر داد و گفت:  باوجود تمام مشکلات صیانت از حقوق مردم،ارتقای سلامت اداری و خدمت‌رسانی به مردم را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

مدیرکل ثبت‌احوال استان با اشاره به رونمایی از سند هویتی استاد حاج مرتضی اشتری، مداح و ذاکر اهل‌بیت و خیر اصفهانی گفت: به‌واسطه اصل تربیت و تجلیل از بزرگان از استاد اشتری تقدیر می‌کنیم و امروز رونمایی از این سند نماد شجاعت، غیرت و بزرگواری استاد اشتری و مردم اصفهان است که پس از رونمایی به مجموعه گنجینه‌های ثبت‌احوال سپرده می‌شود همچنین تمبر یادبود این مراسم با همکاری اداره کل پست تهیه و توزیع می‌شود.

کد خبر 332787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.