"اندروید O" با قابلیت‌های جدید امنیتی به‌روزرسانی می‌شود

گوگل اعلام کرد: شبکه قابلیت‌های امنیت سخت افزاری "اندروید O" را که چند ماه از انتشار آن می‌گذرد، گسترش می‌دهد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری ایمنا و به نقل از "فون‌آرنا"، نسخه جدید سیستم عامل اندروید (Android O) چند ماه پیش عرضه شد. نسخه جدید اندروید ابتدا در اختیار کاربران گوشی‌های نکسوس و پیکسل قرار گرفت و بنا بود پس از آن بسته به تولیدکننده‌های متفاوت در اختیار سایر کاربران نیز قرار گیرد.

در حال حاضر گوگل تلاش کرده تا امنیت پلتفرم تلفن همراه را ارتقا بخشد. امروز، این شرکت اعلام کرد در چند ماه گذشته در بخش امنیتی اندروید o قابلیت‌های ویژه‌ای را ارتقا بخشیده است. برخی از این ویژگی‌های امنیتی قبلا اجرا شده‌اند، مانند ایمن‌تر کردن دریافت برنامه‌ها و رد پروتکل شبکه‌های ناامن، در حالی که  قابلیت‌های دیگری قرار است به زودی منتشر شود.

گوگل تایید کرد که شبکه قابلیت‌های امنیت سخت افزاری را گسترش می‌دهد، به این معنی که مرجع پیاده سازی تاییدیه بوت در زمان اجرا را اضافه می‌کند.- تأییدیه بوت یک ویژگی امنیتی ویژه است که برای جلوگیری از راه اندازی دستگاه‌ها با نرم افزارهای خاطی که سیستم با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کند، طراحی شده است- راه اندازی دوباره سیستم به روش امنیتی بهبود یافته (Android Verified Boot ۲.۰ (AVB نامیده می شود که ویژگی های بسیار جالبی دارد، مانند اینکه امکان به‌روز رسانی ساده‌تر و امنیت بیشتر، از جمله حفاظت داده‌ها در بازگرداندن رجیستری را ممکن می‌سازد. دومین ویژگی این بروزرسانی جدید این است که اگر دستگاه را به یک نسخه سیستم عامل قدیمی‌تر که ممکن است در برابر سوء استفاده آسیب پذیر باشد، وصل کنیم مانع بوت شدن سیستم می‌شود.

آندروید Oreo از  ویژگی جدید (OEM Lock Hardware Abstraction Layer (HAL نیز بهره می‌برد که باید سازندگان، دستگاه را به‌گونه ای تنظیم کنند که در صورت قفل شدن یا حالت غیرقابل قفل شدن دستگاه، انعطاف بیشتری برای محافظت از آن داشته باشد. ارتقا ویژگی‌های امنیتی در هک گوگل در Android Oreo نیز وجود دارد.

کد خبر 332766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.