موسیقی هنری بدون مرز است

شهردار اصفهان گفت: برای هنر موسیقی هیچ حد و مرزی نمی‌توان تعیین کرد، این هنر فاخر قادر است تمامی مرزها را از سر راه خود بردارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی عصر روز گذشته (چهارشنبه) ۲۹ آذرماه در پانزدهمین نشست از سلسله نشست های "اصفهان فردا" در دیدار با هنرمندان عرصه موسیقی اصفهان، پس از شنیدن نقطه نظرات و دیدگاه‌های آنها در خصوص بهبود وضعیت موسیقی اصفهان، گفت: مقدم اساتید برجسته هنر در رشته های مربوط به موسیقی و خوانندگی و آنچه که مربوط به هنر موسیقی است و همچنین یاد و خاطره استاد تاج اصفهانی، حسن کسایی، جلیل شهناز و ناهید دایی جواد که اخیرا به رحمت خدا پیوستند را گرامی می دارم.

قدرت الله نوروزی با بیان اینکه سخن گفتن درباره هنر و هنرمندان دشوار است، اظهار کرد: اگر کسی اهل هنر نباشد این کار برایش سخت تر می شود، ولی شنیدن حرف های هنرمندان برای هر کسی، چه از جامعه هنری باشد یا نه لذت بخش است و هر لحظه ای از آن می تواند ارزشمند و ماندگار باشد، چون قدرت هنر پرنفوذ و اثربخش است و می تواند در انسان تغییر و تحول درونی ایجاد کند. قدرت هنر یک طرفه حرکت می کند، به جلو می رود و هیچ مانعی نمی تواند از نقش اثرگذاری آن کم کند. هنر ذهن ها را در اختیار می گیرد و صیقل بخش روح انسانی است.

وی از موسیقی به عنوان هنری بدون مرز یاد کرد و افزود: موسیقی مرزی نمی شناسد، مسیرش را طی می کند و به جلو می رود و خوشا به حال شما که در چنین دنیایی سیر می کنید و نقش آرامش بخشی در جامعه دارید و شادی و نشاط دستاورد شما در دنیایی است که غم و غصه می خواهد بر همه چیز غلبه کند.

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه هنرمندان قدرت هدایت جامعه را به سوی سعادت بر عهده دارند، گفت: شما هنرمندان در جامعه نقش سازندگی دارید و حتی می توانید در رساندن انسان های گمراه به خدا نقش مهمی ایفا کنید. معتقدم با هنر و به ویژه هنر موسیقی خیلی راحت می شود به خدا رسید و این دری است از درهایی که می تواند انسان را به صراط مستقیم هدایت کند، بنابراین قدر خودتان را بدانید و امیدوارم جامعه هم قدر شما را بداند و ما هم بتوانیم به سهم خودمان تسهیل کننده راهی باشیم که شما برای هدایت جامعه انتخاب کرده اید. اگرچه شرایط سختی داریم، اما کمک به هنر و هنرمند در هر شرایطی باید اولویت نخست را داشته باشد.

وی با اشاره به برگزاری سلسله جلسات "اصفهان فردا" به عنوان فرصتی برای هم اندیشی با اقشار مختلف جامعه، گفت: در کمتر از سه ماه ۱۵ جلسه از مجموعه نشست های اصفهان فردا را برای هم اندیشی با اقشار مختلف جامعه برگزار کرده ایم و سه نشست از آن را به هم اندیشی با هنرمندان تئاتر، سینما و موسیقی اختصاص داده ایم و فکر می کنم این نشان می دهد که سیاست ما چیست و چه مسیری را انتخاب کرده ایم، وقتی که با انبوه سازان و کسانی که با کالبد و جسم شهر کار دارند تنها یک جلسه و با آنهایی که با روح انسان سر و کار دارند سه جلسه برگزار کرده ایم نشان از اهمیت موضوع هنر دارد.

وی افزود: جلساتی هم با فرهنگیان و گردشگران که ارتباط تنگاتنگی با عرصه فعالیت شما دارند داشته ایم و این نشان می دهد که اگر هنرمند نیستیم هنر را دوست داریم و اگر در شرایط سخت اقتصادی در شهرداری قرار داریم باز هم هنر را در اولویت قرار می دهیم و هرچه در توان داریم را برای ظهور و بروز هنر در هر نقطه ای از شهر اصفهان قرار می دهیم.

نوروزی با بیان اینکه میدان امام(ره) مکانی برای هنرنمایی همه رشته های هنری است، اظهار امیدواری کرد که روزی فرا برسد که در هر گوشه ای از این میدان امکان بروز هنر از جمله هنر موسیقی فراهم بشود و روزی فرا برسد که ما هر شب برنامه ای داشته باشیم و بتوانیم این شهری که دچار افسردگی شده، هویتش در حال آسیب دیدن و زاینده‌رودش در معرض نابودی است را با آنچه که خداوند به برخی انسان ها داده و همین هنر است نجات بدهیم، بتوانیم شادابی را به جامعه تزریق کنیم و به وسیله هنر شما خنده را بر لب این مردم ببینیم.

شهردار اصفهان افزود:  اینجا یک کلاس درس بود که هر کس از دریچه تخصص خاص خود و نگاهی که داشت مسائل را بیان کرد. کسانی که مسن تر بودند حرف های جوانان و نیاز جامعه را بیان کردند و جوانان هم به سیاست گذاری و برنامه ریزی برای آینده اشاره کردند.

وی با تاکید بر اینکه مکان های مهمی در اصفهان همچون چهارباغ و موزه چهلستون مرکز تحقق ایده های هنرمندان است، عنوان کرد: امیدواریم با تشکیل مداوم این جلسات از دیدگاه های شما برای تقویت هر چه بهتر وضعیت هنر و هنرمندان استفاده کنیم.

وی با اشاره به رضایت هنرمندان از انتخاب محمد عیدی به عنوان مدیر سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری اصفهان اظهار کرد: بسیار خوشحالم که اهالی هنر برای انتخاب آقای عیدی به ما تبریک می گویند. در همان روزی که ایشان انتخاب شدند ما با سینماگران جلسه داشتیم، همه آنها به ما تبریک گفتند و امروز هم دیدم که این انتخاب مورد تایید هنرمندان عرصه موسیقی است. این بخش از شهرداری با هنر ارتباط دارد و تایید شما به این معناست که مسیری که انتخاب شده مسیری درست است. امیدوارم بتوانید اندوخته ها و ذوقتان را در این جامعه به نمایش بگذارید تا احساس کنید که از فرصتی که خداوند در اختیارتان قرار داده می توانید به طور رسمی استفاده کنید و مردم بتوانند از تولید شما بهره مناسبی ببرند.

شهردار اصفهان با اشاره به مطالبه هنرمندان درباره احداث سالنی مجهز برای اجرای موسیقی گفت: این مطالبه چندین ساله هنرمندان این شهر است و استاد علی اصغر شاهزیدی هم به آن اشاره کردند، امیدوارم روزی فرا برسد که تمامی این امکانات تامین شود، هرچند باید تا امروز این امکان برای هنرمندان فراهم می شد، اما به دلیل غفلت ها این امر مهم محقق نشده است.

وی افزود: امروز شرایط در شهرداری اصفهان بسیار سخت است و مشکلات بسیار زیادی بر سر راه قرار دارد، این مشکلات از دو یا سه سال قبل در شهرداری ایجاد شده و همچنان باقی مانده و حل نشده است. ماموریت حل این مشکلات را داریم تا کارهای باقی مانده و پروژه های بر زمین مانده را به نتیجه برسانیم. اما این به این معنا نیست که بخواهیم هنر را در محاق ببریم. این امور پیگیری می شود و امیدوارم دیگر شاهد خیلی از مسائل در شهر نباشیم.

وی با اشاره به "نایب اسدلله" به عنوان یک شخصیت برجسته هنری در اصفهان گفت: خانه نایب اسدلله نیازمند بازسازی است، امیدوارم تمامی آثار میراث فرهنگی این شهر مشمول عنایت و توجه ویژه قرار بگیرند. امروز به بازدید از خانه روغنی در منطقه یک اصفهان رفتیم و احساس کردم که این خانه می تواند به عنوان مرکزی برای موسیقی و ترویج هنر بازسازی شود.

نوروزی ادامه داد: چند روز قبل دیداری با دبیر کل اکو در تهران داشتیم، سخن از هنر به میان آمد و فکر کردیم که تمامی شهردارانی که عضو اکو هستند را به اصفهان دعوت کنیم، می خواهیم که شما هم در این زمینه کمک کنید تا بتوانیم مبادلات فرهنگی خوبی با کشورهای دیگر داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: هنر شما محدود به این شهر نمی شود و باید در خدمت بشریت باشد تا در هر کجایی از دنیا ترویج یابد. امیدوارم بتوانیم به زودی جلسات دیگری با شما داشته باشیم و نقطه نظرات شما را عملی کنیم. مهم تر از هر چیز حفظ حرمت و کرامت شماست و اگر هیچ کاری نتوانیم برای شما بکنیم ارزش شما را مغتنم می شمریم.

کد خبر 332745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.