بررسی اخبار دنیای موبایل در هفته پنجاهم سال ۲۰۱۷

هفته‌ای دیگر از سال ۲۰۱۷ میلادی سپری شد. در بررسی مهم‌ترین رویدادهای مربوط به موبایل در هفته پنجاهم سال جاری میلادی با ما همراه باشید.

به گزارش گروه ترجمه ایمنا و به نقل از "جی‌اس‌ام‌آرنا"، هفته‌ای دیگر از سال ۲۰۱۷ میلادی سپری شد و کم کم به هفته‌های آخر سال میلادی نزدیک می‌شویم. طبق سنت پیشین به بررسی مهم‌ترین رویدادهای مربوط به موبایل در هفته‌ای که گذشت می‌پردازیم. نیمه‌های دسامبر آخرین ماه میلادی، پرچم دارهای اولیه سال آینده معرفی شد. شایعات درباره گوشی سامسونگ "گلکسی S۹" پررنگ تر شد و چند گوشی نوکیا معرفی شد. تصاویری از نسخه ۲۰۱۸ نوکیا در حالی که ۹ گواهینامه ۳C دریافت کرد، منتشر شد. "OnePlus ۵T" نسخه جنگ ستارگان را معرفی کرد، این شرکت همچنین چهارمین سالروز تولد خود را جشن گرفت و از طریق فروشگاه‌های آنلاین، تخفیف‌های ویژه ای برای لوازم جانبی خود عرضه کرد. این هفته یک هفته شلوغ و رنگارنگ بود. اگر فکر می کنید ممکن است خبری را از دست داده باشید، در ادامه با ما همراه باشید تا مفید و مختصر از مهمترین اخبار موبایل در هفته گذشته باخبر شوید.

انتشار رندر گوشی‌های "Galaxy S۹" و "Galaxy S۹" پلاس

جدیدترین رندرهای پرچمداران سال ۲۰۱۸ کمپانی سامسونگ منتشر شد، این تضاویر از شباهت بالای این محصولات با گلکسی اس ۸ خبر می دهد. پنل جلویی این گوشی فاقد دکمه فیزیکی است و تنها از صفحه نمایش در این بخش استفاده شده است. طراحی گوشی کشیده و احتمالاً دارای صفحه نمایش ۱۸.۵:۹ خواهد بود. حاشیه اطراف صفحه نمایش در این گوشی ها در مقایسه با نسل پیشین تغییری نداشته است. بالای حاشیه صفحه نماشی سنسور دوربین سلفی، سنسور سنجش نور، سنسور مجاورت و سنسور اسکنر عنبیه چشم به همراه LED نوتیفیکیشن قرار گرفته است. دو پرچمدار جدید سامسونگ، همچنان از نمایشگری با لبه های خمیده بهره می برند. نکته جدیدی که در رندرهای جدید سامسونگ در می یابیم این است که سنسور اثر انگشتی در زیر صفحه نمایش وجود ندارد و همچنان گوشی های جدید این کمپانی میزبان سنسور اثر انگشت در قسمت قاب پشتی هستند. گلکسی اس ۹ دوربین دوگانه ندارد و تنها از یک دوربین بروی قاب پشتی استفاده شده است. اس ۹ پلاس با تفاوت هایی جدا از سایز و صفحه نمایش عرضه خواهد شد. در رندرهای منتشر شده از این گوشی، شباهت این گوشی با نوت ۸ را شاهد هستیم. پیش بینی می شود که گوشی های Galaxy S۹ و Galaxy S۹ پلاس در کنگره بین المللی موبایل سال ۲۰۱۸ که در شهر بارسلون برگزار می شود، معرفی شود.

نسخه جنگ ستارگان "وان پلاس ۵T" رسید

کمپانی وان پلاس به مناسبت نزذیک شدن به هشتمین قسمت فیلم سینمایی معروف «جنگ ستارگان» نسخه‌ای خاص با نام "وان پلاس ۵T" را معرفی کرده که حال و هوای این فیلم در ظاهر آن مشاهده می‌شود. نسخه جنگ ستارگان وان پلاس ۵T از قاب پشتی با رنگ سفید به همراه لوگوی قرمز رنگ معروف این سری در دو رنگ قرمز مات و سفید صدفی به بازار عرضه خواهد شد. قرار است در رابط کاربری کلی این مدل ۵T از افکت‌ها و تصاویر پس زمینه‌ای با تم فیلم جنگ ستارگان بهره گرفته شود. مشخصات سخت‌افزاری این موبایل مشابه با نسخه اصلی وان پلاس ۵ تی است که از شامل نمایشگر ۶.۰۱ اینچی آمولد با وضوح ۱۰۸۰ در ۲۱۶۰ پیکسل، پردازنده اسنپ‌دراگون ۸۳۵، ۶ و ۸ گیگابایت حافظه رم و دوربین اصلی ۲۰ + ۱۶ مگاپیکسل با گشودگی دریچه دیافراگم f/۱.۷، تثبیت‌کننده الکترونیکی تصویر، فوکوس خودکار تشخیص فاز و  فلاش ال ای دی دوگانه است. نسخه جنگ ستارگان وان پلاس ۵T روز ۲۵ آذرماه به تعداد محدود در بازار هند عرضه  شد.

تصاویر "نوکیا ۶" نسخه ۲۰۱۸ منتشر شد

تصاویر جدیدی از نسخه ۲۰۱۸ گوشی نوکیا ۶ منتشر شد. گوشی جدید نوکیا دارای صفحه نمایشی با نسبت تصویر ۱۸ به ۹ است. سنسور اثر انگشت، در قاب پشتی و زیر دوربین اصلی قرار دارد. در حاشیه‌های این گوشی اسپیکر تماس، دوربین سلفی و لوگوی نوکیا در بالای نمایشگر قرار گرفته دارد. در این تصاویر حاشیه‌های اندکی را در طرفین نمایشگر می‌بینیم که وجود آن احتمالا به دلیل استفاده از پنل‌های کشیده و بلندتر است. گوشی دارای یک دوربین دقیق است و احتمالا جنس بدنه آن همانند گذشته از آلومینیوم است.

ساعت هوشمند "Huami Amazfit ۲" شیائومی معرفی شد

نسل دوم ساعت های هوشمند سری Amazfit شیائومی به تازگی رونمایی شد. نام کامل دستگاه Amazfit Smart Sports Watch ۲  است و در کنار مدل Amazfit Smart Sports Watch ۲S Premium Edition رونمایی شده است. متاسفانه خبری از سیستم عامل اندرویدور در این دو سری نیست و از پلتفرم Watch ۲.۰ بهره برده است. این ساعت های هوشمند دارای بند از جنس فیبرکربن در کنار قاب ضد زنگ فولادی است. مشخصات سخت افزاری نیز شامل صفحه نمایش ۱٫۳۴ اینچی ۳۲۰*۳۲۰ پیکسلی، پردازنده دو هسته ای با فرکانس ۱٫۲ گیگاهرتزی، حافظه رم ۵۱۲ مگابایتی و حافظه داخلی ۴ گیگابایتی است. باتری ۲۸۰ میلی آمپری تا ۵ روز عمر دارد و بدون GPS می توان تا ۳۵ ساعت کار کرد. قابلیت سنسور ضربان قلب در کنار دیگر ردیاب های تندرستی برای این مدل در نظر گرفته شده و مجهز به سنسور نرخ شنوایی PPG، شتاب سنج سه بعدی، سنسور ژئومغناطیسی ژیروسکوپ، Barometer و حسگر نور محیطی نیز است. با این ساعت ۱۱ نوع ورزش را می‌توان ردیابی کرد. همچنین محصول جدید شیائومی ضد آب بوده و می تواند در عمق ۱٫۵ متری آب دوام بیاورد. Huami AMAZFIT ۲  با بند چرمی ۲۲ میلیمتری عرضه می شود که ساختار پریمیومی به آن می بخشد و از ۳۱ دسامبر با قیمت ۱۵۰ دلار در دسترس است. نسخه پریمیومی از ۹ ژانویه سال ۲۰۱۸ با قیمت ۲۲۶ دلار عرضه می شود.

دریافتگواهی ۳C برای گوشی های "نوکیا ۶" مدل ۲۰۱۸ و "نوکیا ۹"

گزارشات حاکی از این است که ژانویه سال ۲۰۱۸ از اسمارت‌فون‌های نوکیا ۶ مدل ۲۰۱۸ و نوکیا ۹ رونمایی می شود. نوکیا ۶ مدل ۲۰۱۸ با شماره مدل TA-۱۰۵۴ در وب‌سایت TENAA و نوکیا ۹ با شماره مدل‌های TA-۱۰۰۵ ،TA-۱۰۰۹ و TA-۱۰۴۲ و اسم رمز A۱N عرضه می‌شود. پس از دریافت گواهی ۳C، احتمالا در ابتدا اسمارت‌فون‌های نوکیا ۶ (۲۰۱۸) و نوکیا ۹ در کشورهای چین و هند که بزرگ‌ترین بازارها برای شرکت HMD Global است، عرضه می شود. گوشی نوکیا ۶ (۲۰۱۸) احتمالا دارای نمایشگر تمام‌صفحه ۵.۵ اینچی با نسبت ابعاد ۱۸:۹ است. این دستگاه از حسگر اثر انگشت در قسمت پشتی خود بهره می‌برد.

" Enjoy ۷S" هوآوی آخر آذر عرضه شد

گوشی "Honor ۹ Lite" در تاریخ ۲۱ دسامبر (۳۰ام آذر) رسما معرفی شد. هوآوی قرار است Enjoy ۷S را در چهار نسخه مختلف با شناسه‌های FIG-AL۰۰،FIG-AL۱۰، FIG-TL۰۰ و FIG-TL۱۰ معرفی کند. اولین نسخه از همه شبکه‌های ارتباطی و اپراتورهای داخلی کشور چین را پشتیبانی می‌کند. دومین نسخه احتمالا به صورت انحصاری توسط اپراتور China Mobile ارائه می‌شود و دو نسخه باقی مانده هم نسخه‌های شخصی‌سازی شده بر اساس معیارهای عمومی‌تر هستند. این گوشی دارای صفحه نمایش ۵.۶۵ اینچی با وضوح تصویر ۲۱۶۰ در ۱۰۸۰ دارد و نسبت تصویر ۱۸:۹ است. از پردازنده میان رده ۶۴ بیتی کوالکام اسنپ‌دراگون ۶۵۹ با هشت هسته پردازشی بهره می گیرد و در دو نسخه با کانفیگ مختلف معرفی می شود. این نسخه‌ها سه و چهار گیگابایت رم دارند و حافظه داخلی‌شان هم به ترتیب معادل ۳۲ و ۶۴ گیگابایت است. دوربین اصلی گوشی Enjoy ۷S از نوع دوگانه با دو لنز ۱۳ و ۲ مگاپیکسلی و چینش افقی طراحی شده در سمت چپ پنل پشتی قرار گرفته است. حسگر اثرانگشت هم در پنل پشتی طراحی شده و لوگوی برند هوآوی در نیمه پایینی این پنل نقش بسته است. یک حسگر ۸ مگا پیکسلی در حاشیه بالای پنل نمایش تعبیه شده است تا تصاویر سلفی را ثبت کند و ظرفیت باتری‌اش معادل ۲۹۰۰ میلی آمپر ساعت گزارش شده است. سیستم عامل اندروید ۸.۰ اوریو و پوسته اختصاصی EMUI ۸.۰ به صورت پیش فرض روی Enjoy ۷S نصب می‌شوند و شاسی آن هم از جنس فلز ساخته می‌شود. به نظر می‌رسد که نسخه سطج بالای این گوشی ۱۵۹۹ یوان قیمت‌گذاری شود.

"هواوی P۱۱" در نمایشگاه MWC ۲۰۱۸ معرفی می‌شود

پرچم‌داران جدید هواوی در سه‌ماهه‌ اول ۲۰۱۸ عرضه می شوند. جزئیاتی در مورد گوشی‌های پرچم‌دار جدید هواوی منتشر شده است. نمایشگر صفحه کشیده، دارای دوربین سه‌گانه ۴۰ مگاپیکسلی با لنزهای لایکا، پردازنده کرین ۹۷۰ و ۸ گیگابایت رم خواهد داشت. هواوی پی ۱۱ با دوربین سه‌گانه و دارای لنزهای ساخت لایکا به کمک دوربین اصلی است که عکس‌هایی با رزولوشن ۴۰ مگاپیکسل به ثبت می رساند. پرچم‌داران سری P۱۱ را با بریدگی در بالای صفحه‌نمایش مانند آیفون ۱۰ اپل یااسنشال فون عرضه می شود. اطلاعات بیشتر حاکی از آن است که در هواوی پی ۱۱، از صفحه‌نمایش ۶ اینچی LCD استفاده خواهد شد که رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۱۶۰ پیکسل (با احتساب بریدگی بالای نمایشگر، رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۲۴۴ پیکسل) دارد. انتظار می‌رود پردازنده‌ی کرین ۹۷۰، قلب تپنده‌ پی ۱۱ و نسخه بزرگ‌تر آن یعنی پی ۱۱ پلاس باشد. حداکثر ۶ گیگابایت حافظه رم و حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی قابل ارتقاء از دیگر مشخصات احتمالی برای گوشی‌های جدید هواوی است. پردازنده مورد استفاده در هواوی پی ۱۱ پیشرفته‌ترین چیپ‌ست ساخت HiSilicon است که به‌طور مجزا از واحد پردازش مبتنی بر شبکه‌ی عصبی (NPU) برای پردازش محتوای مربوط به هوش مصنوعی استفاده می‏‌کند. پی ۱۱ و پی ۱۱ پلاس نیز با چنین قابلیت‌هایی عرضه خواهند شد و البته ممکن است لیست توانایی‌های NPU تراشه کرین ۹۷۰ را گسترش دهند.

"Galaxy A۸" سامسونگ و مدل جدید سری LG K ماه آینده معرفی می شوند

مدل ۲۰۱۸ گوشی LG K۱۰ در ماه آینده میلادی، معرفی خواهد شد؛ سامسونگ نیز از گوشی Galaxy A۸ و Galaxy A۸ Plus در نمایشگاه CES ۲۰۱۸ رونمایی خواهد کرد. هر دو مدل به ترتیب، جایگزین مدل ۲۰۱۷ گوشی Galaxy A۵ و Galaxy A۷ خواهند شد. شرکت ال‎جی از مدل‌های جدید از سری LG K رونمایی خواهد کرد که با نام LG X در کره جنوبی به فروش می‌رسد؛ این مدل‎ها در اواخر ماه ژانویه به فروش خواهند رسید. گوشی‌های جدید Galaxy A۸ و Galaxy A۸ Plus با پشتیبانی از Samsung Pay، جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون و پورتUSB-C عرضه خواهند شد. Galaxy A۸ Plus به صفحه‌نمایش ۶ اینچی و Galaxy A۸ به صفحه‌نمایش ۵.۷ اینچی Full HD + مجهز خواهد بود. پنل صفحه‌نمایش مورد استفاده در گوشی‌های جدید سامسونگ، از نوع Super AMOLED است. سامسونگ، میان‌رده‌های جدید سری Galaxy A را پس از مدت کوتاهی از معرفی رسمی در نمایشگاه CES، وارد بازار کره جنوبی خواهد کرد. با این‌حال، بعید است که عرضه گسترده‌تر آن‌ها تا اواخر زمستان سال آینده صورت بگیرد.

مدل جدید سری LG K که توسط ال‌جی در ماه آینده ارائه خواهد شد، نسخه ۲۰۱۸ گوشی LG K۱۰ است که با بهره‌گیری از نمایشگر ۵.۳ اینچی Full HD، سه گیگابایت رم و پردازنده نامشخص (احتمالاً توسط مدیاتک ساخته شده است) ارائه می‏‌شود. گوشی اندرویدی جدید ال‎جی تنها از ۳۲ گیگابایت حافظه استفاده خواهد کرد که امکان ارتقای فضای ذخیره‎سازی در آن با استفاده از کارت حافظه میکرو SD وجود دارد؛ در مقابل، Galaxy A۸ و نسخهPlus آن، به چهار گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی مجهز خواهند شد. نسخه جدید LG K۱۰ برای عرضه در بازارهای منتخب آسیا و آمریکای جنوبی درنظر گرفته شده است؛ این گوشی در هند در بهار سال آینده ارائه می‌شود. قیمت جدیدترین گوشی از سری LG K هنوز اعلام نشده است. با این‌حال، میان‎رده‌های سامسونگ از سری Galaxy قیمت بالایی خواهند داشت؛ هرچند، قیمت دقیق آن‎ها مشخص نشده است.

"آنر ۹ لایت" با دو دوربین دوگانه عرضه می شود

آنر ۹ لایت گوشی دارای صفحه‌نمایش ۵.۶۵ اینچی با نسبت ۱۸:۹ و رزولوشن +۱۰۸۰p بوده که باعث می‌شود جایگزین نسبتاً جمع و جورتری برای Honor ۷X و Mate ۱۰ Lite باشد. این گوشی همچنین دارای صفحه LCD است و به نظر می‌رسد که AMOLED برای سری Pro محفوظ خواهد بود. خبر خوب اینکه Honor ۹ Lite همراه با اندروید ۸.۰ اوریو عرضه شده، دارای دو نسخه با ترکیب ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی، ۳ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی و ۴ گیگابایت رم است. تراشه پردازشی آن هنوز مشخص نشده است، اما با توجه به خصوصیات CPU آن به نظر می‌رسد که Kirin ۶۵۹ باشد. هردو دوربین‌های اصلی و سلفی آن ترکیب ۱۳ و ۲ مگاپیکسلی هستند (برخلاف شایعه که دوربین‌های ۲۰ و ۲ مگاپیکسلی عنوان‌شده بودند). ضبط ویدئو با حداکثر رزولوشن ۱۰۸۰p انجام می‌شود و به نظر می‌رسد محدودیت از طرف تراشه دستگاه اعمال شود.

نوت‌بوک ۹ سامسونگ مجهز به S Pen در راه است

نسخه ۱۳.۳ اینچی نوت‌بوک ۹ مدل ۲۰۱۸ شرکت سامسونگ وزنی معادل ۹۹۵ گرم (۲.۱۹ پوند) دارد. حتی وزن مدل بزرگ‌تر ۱۵ اینچی نیز تنها ۱۲۵۰ گرم (۲.۷۶ پوند) است. قدرت این نوت بوک‌ها منحصرا با هشتمین نسل از پردازنده‌های Core i۷ شرکت اینتل با حداکثر ۱۶ گیگابایت حافظه رم و ۱ ترابایت حافظه SSD از نوع NVME سریع با اتصال PCIe تامین می‌شود. مدل ۱۵ اینچی می‌تواند با پردازنده گرافیکی اختصاصی انویدیا MX۱۵۰ که دارای ۲ گیگابایت حافظه از نوع GDDR۵ است نیز عرضه شود که در این‌صورت ۴۰ گرم سنگین‌تر خواهد بود. به لطف باتری ۷۵ واتی ۶ سلولی، طول عمر باتری برای چنین دستگاه سبک وزنی، واقعا تحسین‌برانگیز است. بدنه این نوت‌بوک از جنس آلیاژ منیزیم که متال ۱۲ نامیده می‌شود، ساخته شده است که هم سبک و هم بادوام است. می‌توانید از میان نمایشگرهای RealView با ابعاد ۱۳.۳ و ۱۵ اینچی، یکی را انتخاب کنید. در هر حالت شما صاحب نمایشگری با رزولوشن ۱۰۸۰pخواهید شد و کیفیت تصاویر با استفاده از روکش sRGB (دلتا E کم‌تر از ۲.۵) به میزان ۹۵ درصد بهبود یافته است. شدت روشنایی نیز به میزان چشمگیر ۵۰۰ نیت می‌رسد. نسخه سومی نیز وجود دارد که همان نوت‌بوک ۹ مجهز به قلم و نمایشگر ۱۳.۳ اینچی است. این دستگاه مجهز به قلم S Pen از گجت‌های سری گلکسی‌نوت و صفحه نمایشی برای پشتیبانی از آن است. توجه داشته باشید که وزن این مدل به اندازه مدل ۱۳.۳ اینچی است؛ اما باتری ۳۹ واتی آن اندازه کوچک‌تری دارد. صفحه نمایش این مدل بر روی یک لولای ۳۶۰ درجه قرار می‌گیرد؛ لذا می‌توانید از دستگاه خود به عنوان یک تبلت نیز استفاده نمایید. با توجه به نبود صفحه کلید در این مدل، اکنون فرامین بی‌سیم برای دسترسی آسان‌تر به میانبرها، امکانات این گجت را تکمیل نموده است. همچنین یک دوربین مادون قرمز نیز وجود دارد؛ گرچه نحوه عملکرد آن در نشریات توضیح داده نشده است. علاوه بر اینها، نور پس‌زمینه صفحه‌کلید، یک حسگر اثر انگشت و ۲ عدد بلندگوی ۱.۵ واتی سایر ویژگی‌های این دستگاه هستند. مدل ۱۵ اینچی مجهز به یک پورت تاندربولت ۳ برای افرادی است که به نمایشگر اضافی و لوازم جانبی اضافی سریع، احتیاج دارند. نوت‌بوک ۹ مدل ۲۰۱۸  و پن ۹ شرکت سامسونگ، طی ماه جاری در کره و در ۳ ماهه اول سال ۲۰۱۸ در ایالات متحده عرضه می‌شوند. طی رویداد CES در لاس وگاس از این محصولات رونمایی می‌شود.

آغاز عرضه iMac Pro اپل با قیمتی معادل ۲۰ میلیون تومان 

عرضه محصول iMac Pro شرکت اپل از تاریخ ۱۴ دسامبر ( ۲۳ آذر ) با قیمت ۴۹۹۹ دلار ( ۲۰ میلیون تومان ) آغاز می‌شود. محصول iMac Pro قدرتمندترین مکی است که شرکت اپل تاکنون ساخته است. این محصول با پردازنده Intel Xeon ۸ هسته‌ای ارائه می‌شود. حافظه ۳۲ گیگابایتی DDR۴ و حافظه ۱ ترابایتی SSD از دیگر ویژگی های آی‌مک پرو است. کارت گرافیک AMD Radeon Pro Vega ۵۶ به عنوان سخت افزار گرافیکی اصلی آی‌مک پرو انتخاب شده است. صفحه نمایش این محصول نیز ۵K Retina است. همچنین موضوع بسیار عجیب، پیش‌بینی سخت‌افزاری نسخه بعدی آی‌مک پرو است که احتمال می‌رود با سخت افزار فوق العاده قوی یعنی پردازنده ۱۸ هسته ای Xeon، و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ECC ، و حافظه داخلی ۴ ترابایت SSD عرضه شود.

 سری جدید لپ تاپ های ال جی در را است

کمپانی ال جی رسماً اعلام کرد که به مانند سال گذشته، قصد دارد نسل تازه لپ تاپ های فوق مدل gram خود را در نمایشگاه CES ۲۰۱۸ رونمایی کند. به همین منظور گِرم های جدید ال جی از پردازنده های نسل هشتمی اینتل بر روی برد اصلی خود برخوردار خواهند بود. این پردازنده های چهار هسته ای نسبت به نسل قبل خود تا ۳۰ درصد کارایی بیشتری را به نمایش خواهند گذاشت. محصولات سری gram برای کسانی طراحی شده اند که یک نوت بوک کامل با کارایی بالا را به همراه سبکی و قابل حمل بودن می خواهند. سری ۲۰۱۸ این محصولات تمام این گزینه ها را برای شما فراهم می کنند و از انعطاف بالا به همراه پردازش پرشتاب برخوردار خواهند بود. برخی قابلیت های اختیاری همچون سنسور اثر انگشت، حسگرهای مرتبط با «Windows Hello»، صفحه نمایش لمسی و پورت تاندربولت ۳ هم قابل سفارش خواهند بود. علاوه بر این ها، بدنه ساخته شده از آلیاژ نانو کربن و منیزیوم نیز مقاومت بالا در مقابل آسیب های فیزیکی را تضمین خواهد کرد. طبق اعلام کمپانی کره ای، gram مدل ۱۴ اینچی جدید از لحاظ ابعاد با مدل ۱۳ اینچی سال قبل یکسان خواهد بود که این به معنی کاهش حاشیه های نمایشگر و افزایش زیبایی آن است. 

"ال‌جی V۳۰ پلاس" با قیمت ۶۹۹ دلار معرفی شد

کمپانی ال جی به تازگی و در کشور هند از مدل جدید پرچمدار امسال خود با نام ال جی V۳۰ پلاس پرده برداشت. این گوشی مجهز به حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی عرضه خواهد شد و این یعنی دو برابر بیشتر از حافظه تعیین شده برای مدل اصلی V۳۰ که چند ماهیست عرضه آن در بسیاری از کشورهای جهان آغاز شده است. حال قرار است V۳۰ پلاس، از ۱۸ دسامبر  و به صورت اختصاصی از طریق وب سایت آمازون و با قیمت ۶۹۹ دلار به فروش برسد. ال جی به همراه این گوشی، یک شارژر وایرلس را نیز به ۲۰۰۰ نفر اولی که V۳۰ پلاس را خریداری کرده اند به عنوان هدیه اعطا خواهد کرد. همچنین، امکان تعویض رایگان صفحه نمایش تا شش ماه پس از خرید نیز برای این کاربران فراهم خواهد شد

پتنت جدید سامسونگ خبر از عرضه یک گوشی تاشو می دهد

پتنت جدید سامسونگ ، به عرضه گوشی کتابی گلکسی ایکس Galaxy X با دو صفحه‌نمایش اشاره می‌کند که یکی از نمایشگرها مانند پد لمسی عمل خواهد کرد. گوشی کتابی سامسونگ به دو صفحه‌‏نمایش مجهز شده است که نمایشگرهای آن به وسیله لولا، به یک‌دیگر متصل شده‌اند. در پتنت جدید سامسونگ، پیرامون یک قلم لمسی (قلم استایلوس) نیز توضیحاتی ارائه می‌شود؛ احتمالاً قلم مورد استفاده در آن، S-Pen خواهد بود. طراحان دیجیتالی برای اینکه طرح‌های خود را ترسیم کنند، از تبلت‌های مخصوص بهره می‌گیرند که نمایشگر ندارد؛ با این‌حال، دستورات لازم به واسطه‌ی حرکت قلم روی سطح آن به رایانه انتقال می‌یابد. بدین شکل، طراحان نیازی نیست قلم را روی صفحه‌نمایش رایانه یا لپ‌تاپ خود به صورت مستقیم حرکت دهند؛ در محصولاتی که نمایشگر کوچک‌تری دارند، مانند گوشی‌های هوشمند، استفاده از یک نمایشگر جدا برای طراحی بیشتر ضرورت پیدا می‌کند. سامسونگ برای رفع این مشکل، یک راهکار درنظر گرفته است؛ در هنگام طراحی یا مرور تصاویر، تنها کافی است قلم یا انگشت خود را روی یکی از دو صفحه حرکت دهید تا دستورات شما در صفحه دیگر، اعمال شود.

فروش ناموفق "اسنشال فون" 

اندی روبین بعد از ترک گوگل، کمپانی خود را راه‌اندازی کرد و اکنون فروش تنها ۵۰ هزار گوشی اسنشال فون (Essential Phone) ضربه سختی برای وی بوده است. متاسفانه تاکنون اسنشال فون اندی روبین نتوانسته است تا در صنعت گوشی های هوشمند جایگاهی را برای خود به دست آورد. به تازگی تخمین زده شده که این کمپانی تنها توانسته تا ۵۰ هزار دستگاه گوشی اسنشال فون را به فروش برساند. کمپانی Essential به تازگی قیمت فروش گوشی هوشمند خود را به شدت کاهش داده است که این موضوع فقط می‌تواند نشان دهنده تشویق خریداران برای به دست آوردن مشتری بیشتر باشد. 

کد خبر 332709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.