راند جدید مبارزه در راه است

اگر در آستانه جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل حضور سپاهان در لیگ قهرمانان و اختلاف درباره زمان در اختیار گذاشتن ملی‌پوشان تیم اصفهانی منجر به اصطکاک بین کارلوس کی‌روش و زلاتکو کرانچار شد، چندین ماه مانده به شروع جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه هم ممکن است جنگی مشابه بین دو طرف در بگیرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایمنا، کارلوس کی‌روش اخیراً ایده‌ای جنجالی درباره برپایی اردوهای یک‌روزه هفتگی مطرح کرده است که با حمایت احتمالی فدراسیون فوتبال برای اجرایی کردن آن احتمالاً به زودی به تنش میان سرمربی تیم ملی و باشگاه‌های لیگ برتری منجر خواهد شد.

طبق طرحی که سرمربی تیم ملی در اختیار فدراسیون فوتبال و باشگاه‌های لیگ برتری گذاشته است ملی‌پوشان لیگ داخلی باید از ژانویه (اواسط دی‌ ماه) هر هفته یک تا یک‌ونیم روز در اختیار تیم ملی قرار گیرند. مرد پرتغالی این ایده را به این دلیل مطرح کرده است که امکان آغاز اردوی تیم ملی از یک ماه مانده به آغاز جام جهانی وجود ندارد، زیرا طبق برنامه‌ریزی کنفدراسیون فوتبال آسیا مرحله حذفی لیگ قهرمانان در سال ۲۰۱۸ در همین ایام برگزار خواهد شد.

در هفته‌ای که گذشت، نقل قولی از زبان زلاتکو کرانچار روی صفحه اول یکی از روزنامه‌های ورزشی کشور خودنمایی می‌کرد که حاکی از مخالفت احتمالی و قابل‌انتظار سرمربی کروات سپاهان با ایده جدید مرد پرتغالی بود.

در آستانه جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل، همین مسابقات یعنی لیگ قهرمانان آسیا و زمان برگزاری آن زمینه بروز اصطکاک شدید بین کرانچار و کی‌روش را فراهم آورد، زیرا سرمربی تیم ملی خواهان آغاز اردویی زودهنگام با حضور ملی‌پوشان داخلی بود، اما سرمربی سپاهان که طبیعتاً به نفرات کلیدی تیمش در این تورنمنت آسیایی نیاز داشت زیر بار در اختیار گذاشتن زودتر از موعد آنها نرفت. این اختلاف‌نظر در نهایت به حذف سه ملی‌پوش وقت سپاهان شامل امید ابراهیمی، یعقوب کریمی و شجاع خلیل‌زاده انجامید.

این بار سپاهان در فصل منتهی به جام جهانی در لیگ قهرمانان حضور ندارد، اما باز هم نوع برنامه‌ریزی AFC برای این رقابت‌ها باعث شده است تا سرمربی تیم ملی در جست‌وجو برای یافتن راهکاری مناسب طرحی را پیشنهاد کند که آشکارا به مذاق سرمربیان لیگ برتری و از جمله کرانچار خوش نمی‌آید.

به پایان سال ۲۰۱۷ و زمان اجرایی شدن طرح احتمالی کی‌روش کمتر از ۱۰ روز دیگر باقی است. با این اوصاف، باید گفت که از هم‌اکنون شمارش معکوس برای اصطکاک مجدد سرمربی تیم ملی با سرمربیان باشگاهی آغاز شده است. در یک سال اخیر البته کی‌روش بیش از هر مربی باشگاهی دیگری با هموطن کرانچار یعنی برانکو درگیر بوده است. با این وجود، با احتساب سفر رفت و برگشتی که برای شرکت در اردوها به ملی‌پوشان تیم‌های غیرتهرانی تحمیل می‌شود، این چالش برای آنها به مراتب جدی‌تر از بازیکنان مقیم پایتخت خواهد بود. از این رو، پیش‌بینی می‌شود صدای اعتراض مربیانی مثل کرانچار از همه بلندتر باشد زیرا هم محل تمرینات تیم‌هایشان کیلومترها با تمرین تیم ملی فاصله دارد و هم آنها همزمان باید با غیبت توأمان چند شاگردشان سر کنند.

آیا به زودی و به فاصله کمتر از چهار سال راند جدیدی از مبارزه کی‌روش و کرانچار شروع خواهد شد؟

کد خبر 332707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.