گسترش همکاری دانشگاه اصفهان با دانشگاه‌های سوئد

مدیران دانشگاه اصفهان در دیدار با دبیر دوم سفارت سوئد در تهران بر لزوم گسترش همکاری‌های این دانشگاه با دانشگاه‌های سوئد اعلام تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه اصفهان، ورونیکا نوردلوند دبیر دوم سفارت سوئد در تهران و سهیل رهگذر مشاور ارشد سفارت در امور اقتصادی و فرهنگی سفیر سوئد با مدیر دفتر همکاری های علمی و بین المللی این دانشگاه دیدار کردند.
مدیر دفتر همکاری های علمی و بین الملل دانشگاه اصفهان، این دیدار را به منظور ارتقای تعامل فرهنگی و علمی با کشور سوئد با ارزش برشمرد و برای گسترش همکاری های علمی با دانشگاه های سوئد اعلام آمادگی کرد.
کمیل طیبی با اشاره به همکاری های بین دو کشور و همچنین برگزاری دوره مشترک گردشگری و هتلداری بین دانشگاه اصفهان و دانشگاه لولئا سوئد در سال های قبل، افزود: با توجه به ظرفیت های موجود و راهبرد بین المللی سازی دانشگاه ها در ایران و همچنین برگزاری کنفرانس های بین المللی و گردهمایی های مشترک، زمینه های مناسب برای گسترش همکاری با دانشگاه های سوئد وجود دارد.
همچنین در این دیدار، جمعی از دانشجویان گروه بین المللی فرهنگی تحقیقاتی پیام آوران صلح با دبیر دوم سفارت سوئد در تهران گفت وگو و مذاکره کردند.
تعدادی از اعضای گروه پیام آوران صلح در دنیا که از دانشجویان دانشکده زبان های خارجی دانشگاه اصفهان هستند در این دیدار و در راستای فعالیت های بین المللی، گزارشی از پیشرفت و تحول فعالیت های دانشگاهی، ادبی و هنری دانشجویان از جمله پروژه هلال ماه، شعر علیه ترور، شعر علیه نابرابری و دیگر منابع ادبی بین الملل و طرح گالری بین المللی صلح و هماهنگی های مقدماتی و ارتباطات بین المللی ارائه کردند.
اعضای گروه پیام آوران صلح نیز تاکید کردند که گام آتی خود را جهت اجرای همایش و کنفرانس های بین المللی صلح در کشورهای صلح طلب چون کشور سوئد و با همکاری دانشگاه ها و مراکز صلح، متناسب با اهداف و قوانین جمهوری اسلامی ایران برگزار خواهند کرد.

کد خبر 332511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.