گرانی آناناس و نارگیل در آستانه شب یلدا

رییس اتحادیه عمده‌فروشان میوه و تره‌بار اصفهان با اشاره به افزایش نرخ آناناس و نارگیل در آستانه شب یلدا، گفت: برای شب یلدا هر کیلو انار با نرخ ۵۵۰۰ تومان و هندوانه تا سقف ۱۸۰۰ تومان فروخته می‌شود.

ناصر اطرج در گفتگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به وضعیت بازار میوه در آستانه شب یلدا، اظهار کرد: خوشبختانه همانند سال گذشته در بازار با کمبود میوه مواجه نیستیم و قیمت‌ها نسبت به هفته قبل تفاوت چندانی نداشته است.

وی با بیان اینکه تنها کمبود میوه مربوط به نارگیل و آناناس است، افزود: قیمت این میوه‌ها نسبت به هفته گذشته اندکی گران شده است اما با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته سعی داریم با نرخ تعادلی این دو محصول را به میدان میوه و تره‌بار اصفهان هدایت کنیم.

رییس اتحادیه عمده‌فروشان میوه و تره‌بار اصفهان تاکید کرد: با توجه به وارداتی بودن نارگیل و آناناس، انحصار واردات آن تنها در دست چند نفر است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته در آستانه شب یلدا به دلیل سرمایه‌زدگی مرکبات در اواخر آذر ماه، با کمبود پرتقال مواجه شدیم، گفت: علاوه بر این با ذخیره‌سازی مرکبات به یک‌باره قیمت پرتقال افزایش یافت.

اطرج افزود: امسال به دلیل شرایط مناسب جوی و افزایش تولید پرتقال در آستانه شب یلدا این محصول گران نشده و در مجموع نرخ میوه نسبت به شب یلدا سال گذشته حدود ۲۰ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه عمده میوه مورد خرید مردم در شب یلدا هندوانه و انار است، گفت: در حال حاضر قیمت هر کیلوهندوانه مشکی و خطی ۱۸۰۰ تومان، انواع دیگر هندوانه بین ۱۰۰۰ تا ۱۶۰۰ تومان و قیمت انار بین ۳۰۰۰ تا ۵۵۰۰ تومان است.

به گفته رییس اتحادیه عمده‌فروشان میوه و تره‌بار اصفهان، انار در سطح خرده فروشی‌ها با ۲۵ درصد و هندوانه با ۲۰ درصد سود فروخته می شود.

وی با اعلام قیمت میوه‌های شب یلدا، بیان داشت: در حال حاضر نرخ عمده‌فروشی آناناس کارتنی بین ۸۰ تا ۱۰۰ هزار تومان، نارگیل گونی ۱۳ کیلویی ۱۱۰ هزار تومان و نارگیل گونی ۱۵ کیلو به بالا ۱۲۵ هزار تومان، خرمالو بین ۲۵۰۰ تا ۵۰۰۰ تومان، انگور بین ۲۴۰۰ تا ۴۰۰۰ تومان، لیمو شیرین بین ۲۲۰۰ تا ۴۲۰۰ تومان است.

اطرج با اشاره به نظارت ویژه بازرسان اصناف از میدان میوه وتره‌بار، گفت: از ابتدای هفته جاری روزانه از ساعت ۵ صبح تا ۱۲ ظهر، پنج بازرس اتاق اصناف به همراه بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت و همچنین بازرسان اتحادیه بر نحوه فعالیت واحدهای صنفی میدان میوه و تره‌بار نظارت ویژه‌ای دارند.

کد خبر 332487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.