ایرباس فاینانس هواپیماهای جدید را پذیرفت

مدیرعامل ایران‌ایر از پذیرش فاینانس ایرباس‌ها از سوی کمپانی ایرباس خبر داد و گفت:‌ صدور مجوزهای افک و وزارت خزانه‌داری آمریکا اثری بر لغو مجوزهای خرید بوئینگ‌ ندارد.

به گزارش ایمنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، فرزانه شرف‌بافی در جمع خبرنگاران درباره سرنوشت جذب فاینانس برای هواپیماهای هما، اظهار داشت: در حال رایزنی برای جذب فایناس هستیم اما کمپانی ایرباس نیز قبول کرده که فاینانس هواپیماها را برعهده بگیرد.

وی درباره مصوبه ۳۳۰ میلیون دلاری هما و میزان مصرف آن بابت خرید هواپیماها، گفت: این پول در واقع مصرف نشده است بلکه به عنوان پیش‌پرداخت خرید هواپیماها به کمپانی‌های سازنده هواپیما داده شده است.

مدیرعامل ایران‌ایر افزود: شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران قرارداد خرید ۸۰ فروند بوئینگ، ۲۰ فروند ATR و ۱۰۰ فروند ایرباس به امضا رسانده است.

وی اظهار داشت: همچنین هما از هواپیماهای ای‌تی‌آر بابت مسیرهای کوتاه و توسعه شهرها استفاده می‌کند.

شرفبافی ادامه داد: هما در ۲۸ مسیر خارجی و ۷۶ مسیر داخلی پرواز دارد، شرکتی کاملاً بازرگانی و مبتنی بر فعالیت‌های تجاری است و هواپیماهای ما کاملاً به صورت غیرنظامی استفاده می‌شود.

وی گفت: تاکنون ۳ فروند ایرباس ۳۲۱ و ۳۳۰ و ۶ فروند ای‌تی‌آر وارد ناوگان هما شده است.

مدیرعامل ایران ایر درباره تصمیمات کنگره آمریکا و تأثیر آن بر قراردادهای بوئینگ، گفت: نظارت بیشتر کنگره آمریکا بر قراردادها تنها ممکن است صدور مجوزهای افک و وزارت خزانه‌داری آمریکا را کمی با تاخیر مواجه کند، اما اثری بر لغو مجوزهای خرید بوئینگ‌ها ندارد.

کد خبر 332432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.