۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۸
شیرینی شب یلدا گران نمی‌شود

رییس اتحادیه گز و شیرینی شهرستان اصفهان با اشاره به اینکه قیمت کیک و شیرینی شب یلدا نسبت به سال گذشته تغییری نکرده است، گفت: به دلیل رکود حاکم بر بازار میزان سفارش و خرید شیرینی و کیک شب یلدا به کمتر از ۱۰ درصد کاهش یافته است.

حسن شریفی در گفتگو با خبرنگار ایمنا در خصوص وضعیت بازار شیرینی در آستانه شب یلدا، اظهار کرد: در حالی‌که تنها پنج روز تا شب یلدا باقی مانده هنوز بازار خرید و فروش شیرینی در اصفهان راکد است.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته خانواده ها به خصوص برای نوعروسان در این برهه از زمان سفارش کیک و شیرینی شب یلدا می دادند، افزود: متاسفانه به دلیل رکود حاکم بر بازار نسبت به سال گذشته میزان سفارشات به کمتر از ۱۰ درصد کاهش یافته است.

رییس اتحادیه گز و شیرینی شهرستان اصفهان گفت: هر ساله در این زمان خانواده‌ها سفارش انواع کیک هندوانه و انار را به مغازه‌داران می‌دادند اما امسال در بازار خبری نیست.

وی با اشاره به اینکه قیمت کیک و شیرینی نسبت به شب یلدا گذشته تغییری نکرده است، بیان کرد: قیمت کیک و شیرینی براساس کیفیت، مواد اولیه، مصرف و ... درجه بندی و قیمت‌گذاری می‌شود.

شریفی با بیان اینکه با دستور سازمان صنعت، معدن و تجارت بازار باید رقابتی باشد، افزود: قیمت انواع کیک و شیرینی در کمیته کارشناسی اتحادیه بررسی و در نهایت مشخص می‌شود.

وی افزود: این اتحادیه برای خرید شب یلدا با همکاری بازرسی اصناف در کمیته‌ای مشترک بر ۱۲۰۰ واحد تولید گز و شیرینی نظارت ویژه‌ای خواهد داشت.

رییس اتحادیه گز و شیرینی شهرستان اصفهان در خصوص قیمت انواع کیک و شیرینی شب یلدا، اظهار کرد: براساس تصمیم اتحادیه و بنابر کیفیت تولید، قیمت هر کیلو کیک‌های هندوانه، انار و تولد بین ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان، هر کیلو شیرینی تَر ۲۰ هزار تومان، شیرینی دانمارکی ۱۲ هزار تومان، باقلوا ۳۲ هزار تومان، پشمک پنج هزار تومان و زولبیا و بامیه ۱۲ هزار تومان است.

وی تاکید کرد: تمام  واحدهای گز و شیرینی ملزم به نصب اتکت بر روی تولیدات خود هستند. 

کد خبر 332421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.