شهر را با مدیریت محافظه کارانه نمی توان اداره کرد

عضو شورای شهر اصفهان با بیان اینکه مدیریت محافظه کارانه برای شهر کارساز نیست، گفت: باور شورای شهر پهن کردن فرش قرمز برای حضور سرمایه گذاران، اثربخشی و کارآمد ساختن مدیریت شهری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی مقدری امروز (یکشنبه) در جلسه علنی امروز شورای شهر اصفهان با اشاره به ضرورت پایبندی مدیران شهرداری و سازمانها و شرکتهای وابسته به برنامه‌ها و گفتمان غالب این دوره شورای شهر اظهار کرد: پس از چهار ماه از عمر مفید این دوره شورا، هنوز رویکردها و سازوکارهای نوین مورد نظر در مدیریت شهری اصفهان پیاده نشده و یا به کندی پیش می رود.

وی افزود: هنوز روزمرگی و عدم خلاقیت و پویایی حتی در بسیاری از مدیرانِ تازه منصوب شده موج می زند.

این عضو شورا ادامه داد: کماکان مدیرانی که اعتقادی به فضای گفتمانی و برنامه‌های شورا ندارند در مدیریت شهری دست بالا را دارند، البته منظورم تنها تغییر سیاسی نیست بلکه هدف این است که برنامه‌ها زمانی برای شهروندان پیاده و ملموس می‌شود که مدیرانی همسو، آن را دنبال کنند.

وی افزود: برای نمونه وقتی از درآمد پایدار سخن می گوییم، منظور فعالیتی نوپا همراه با خلاقیت است، در واقع باید پذیرفت دیگر شهر را با مدیریت محافظه کار نمی توان اداره کرد.

مقدری با بیان اینکه یکی از دلایل انتخاب شهردار فعلی برنامه جسورانه و اصلاح طلبانه وی بود که قابلیت سنجش داشت، گفت: آیا امروز رفتار و عملکرد شهردار قابل سنجش است؟ اگر هست در کجا قرار می گیرد؟

وی به جذب سرمایه گذار بخش خصوصی اشاره و تصریح کرد: ما برای تحکم نیامده ایم؛ باور شورا مشارکت ذینفعان در امور شهری و تسهیل سازی سازوکارهاست نه سدسازی مقابل آنها، در واقع باور شورا پهن کردن فرش قرمز برای حضور سرمایه گذاران، اثربخشی و کارآمد ساختن مدیریت شهری است.

این عضو شورا خاطرنشان کرد: در حال حاضر از یک سو سرمایه گذاران به دلیل مقررات دست و پا گیر از اصفهان کوچ می‌کنند و از سویی مدیران با ادبیات طلبکارانه ارباب رجوع، بخش خصوصی و سرمایه گذاران مواجه می‌شوند.

مقدری در نقد کم توجهی به جوانان در انتصابهای شهرداری اظهارکرد: تعداد جوانان منصوب شده ناچیز است و گاهی از بازنشسته ها و افراد غیرخلاق منصوب شده و یا به زودی منصوب می شوند این در حالی است که در دنیای توسعه یافته کنونی از جوانان برای پستهای حساسی چون نخست وزیری، وزارت و شهرداری استفاده می‌شود.

کد خبر 332417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.