لزوم پرداختن به پروژه‌های کلان پژوهشی

در نشست هم اندیشی معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان با معاونت های پژوهشی دانشگاه های استان اصفهان بر لزوم پرداختن به پروژه های کلان پژوهشی تاکید شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پیش از ظهر امروز(شنبه) نشست هم اندیشی معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان با معاونت های پژوهشی دانشگاه های استان اصفهان برگزار شد.

در این جلسه معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان اینکه پرداختن به پروژه های خرد مشکل ساز است، اظهار کرد: پیشنهاد می کنم با تجمیع عناوین به سراغ پروژه های کلان حرکت کنید چراکه حل سریع مسائل ممکن است جواب دقیقی را ارائه ندهد.

سید مهدی ابطحی در ادامه به لزوم همکاری دانشگاه ها و مدیریت شهری اصفهان اشاره کرد و افزود: برای حل مسائل حوزه فناوری باید به سراغ شهرک علمی تحقیقاتی برویم چراکه پژوهش در کشور یتیم است و معاونت علمی و فناوری کشور تنها به پروژه های ملموس توجه دارد.

وی تصریح کرد: مشکل ما این است تا زمانی که بودجه داریم، مشغول ساخت و ساز می شویم و وقتی که بودجه ای موجود نباشد همه امور متوقف می شود لذا تقاضا دارم در هیچ شرایطی برنامه های پژوهشی را متوقف نکنید.

از نگاه سلیقه ای به پروژه های پژوهشی اجتناب شود

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان نیز در ادامه گفت: آمادگی داریم تا پروژه های بین رشته ای به صورت مشارکتی در حوزه های فناوری با رعایت حقوق طرفین بین دانشگاه ها و مدیریت شهری انجام شود.

امیر رحیمی تاکید کرد: برای رسیدن به این هدف لازم است از نگاه سلیقه ای به دانشگاه ها پرهیز شده و کارها به کاردان سپرده شود تا در جریان اجرای امور، امکان رقابت نیز ایجاد شود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه هنر اصفهان نیز از عدم وجود نظارت و ارزیابی دقیق بر روی پروژه های پژوهشی کشور خبرداد و گفت: برنامه راهبردی اصفهان ۱۴۰۰ شهرداری اصفهان با نگاه تک پروژه ای تعریف شده و به ساماندهی نظام های پژوهشی نپرداخته و از سوی دیگر به مراحل انجام پژوهش ها نیز توجه نشده است.  

محمدرضا ثقفی اصول توسعه پایدار را قطب نمای سیاست گذاری و برنامه ریزی در پروژه های پژوهشی خواند و اضافه کرد: برهمین اساس اکوسیستمی تحت عنوان پارک علم و فناوری دانشگاه هنر طراحی شده که می تواند به حل مشکلات شهری کمک کند.

معاون توسعه فناوری شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان هم از اجرای ۳۰ پروژه بزرگ با همکاری شهرداری های کشور خبرداد و گفت: ۵۳ شرکت از ۵۰۰ شرکت شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان در حوزه های مختلف مدیریت شهری همچون راه، آسفالت و آبنما با شهرداری ها همکاری می کنند که البته در این میان شهرداری اصفهان در بین آنها حضور ندارد.

مرکز رشد مدیریت شهری ایجاد شود

محمد جواد امیدی با اشاره به لزوم ایجاد مرکز رشد مدیریت شهری، اضافه کرد: مجموعه ای از شرکت ها می توانند در قالب یک مرکز با همکاری شهرداری اصفهان گرد هم جمع شده و از تخصص یکدیگر بهره مند شوند.

نماینده دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد نیز در این نشست گفت: با اجرای پروژه های بزرگ مقیاس زودتر می توان به مقصود رسید چراکه هر پروژه بزرگی می تواند به چندین پروژه کوچک تر تبدیل شده و به صورت مشارکتی اجرا شود.

مهدی دولتشاهی ادامه داد: مراکز تحقیقاتی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد وجود دارند که در عرصه های انرژی های نو، صنعت توریسم و گردشگری، مبارزه با خشکسالی و تولید دوچرخه و موتورسیکلت های برقی با مدیریت شهری همکاری کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی فلاورجان نیز با اعلام اینکه این دانشگاه قطب رشته های علوم زیستی است، گفت: با توجه به اینکه شهرداری اصفهان بیشترین فعالیت پژوهشی خود را به حوزه های شهرسازی و عمران اختصاص داده و رشته های علوم زیستی در حاشیه قرار گرفته است، چند ماهی است که با معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان تفاهم نامه امضا کرده ایم تا پروژه هایی را اجرا کنیم.

شهلا روزبهانی در ادامه از شناسایی زیرساخت های زیست محیطی و ارائه راهکارهای موثر در این عرصه خبرداد و خاطر نشان کرد: ۲ هزار و ۲۰۰ هیئت علمی توانمند دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان وجود دارد که امیدواریم به پشتوانه همین توانمندی بتوانیم یکی از همکاران فعال و موثر در حوزه پژوهشی با شهرداری اصفهان باشیم.

کد خبر 332364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.