اتاق فکر واحد باحضور همه نهادهای پژوهشی تشکیل شود

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان گفت: باید معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری، شورای اسلامی شهر و دانشگاه های اصفهان در تعامل با یکدیگر اتاق فکر واحدی را تشکیل دهند تا از موازی کاری در امور پژوهشی جلوگیری شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بهروز ارباب شیرانی در نشست هم اندیشی معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان با معاونان پژوهشی دانشگاه های استان اصفهان اظهار کرد: کمبود منابع مالی بر شهرداری و دانشگاه های اصفهان سایه افکنده است از سویی دیگر مشکلاتی همچون خشکی زاینده رود، ترافیک و آلودگی هوا فراتر از توان شهرداری اصفهان است و برای حل آنها نیاز به مدیریت واحد شهری داریم.

وی ادامه داد: در پروژه‌های پژوهشی باید به اختیارات شهرداری اصفهان توجه کرد چراکه در چارت جدید مدیریت شهری، آنطور که باید به پژوهش اهمیت داده نشده به طوری که متاسفانه عبارت پژوهش از این معاونت حذف شده و به عنوان یکی از ادارات آن مطرح شده است.

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان عنوان کرد: باید به اولویت و لزوم نیاز اجرایی پروژه های کوچک و بزرگ مقیاس توجه کرده و معیارهای انجام آنها اصلاح شود در همین راستا در یکی از کمیسیون های شورای اسلامی شهر اصفهان سقف منابع مالی پروژه های کوچک مقیاس، ۵۰ میلیون تومان تصویب شده است.

وی با اعلام اینکه جهت گیری پروژه های پژوهشی در مدیریت شهری به سمت پروژه های کلان است، افزود: در همین راستا باید ارتباطات فراسازمانی گسترش یافته و معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری، شورای اسلامی شهر و دانشگاه های اصفهان در تعامل با یکدیگر اتاق فکر واحدی را تشکیل دهند تا از موازی کاری در امور پژوهشی جلوگیری شود.

ارباب شیرانی ایجاد مرکز ایده پردازی شهری را ضروری دانست و خاطر نشان کرد: این مرکز می تواند علاوه بر هماهنگی هرچه بیشتر بین مراکز پژوهشی، اکوسیستم کارآفرینی را تقویت کرده و راهبردهای مشارکتی را بیان کند و بر همین اساس سهم هر نهاد پژوهشی با توجه به ظرفیت اجرایی آن در شهر مشخص شود.

کد خبر 332349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.