۳۱ غیر نظامی در حمله جنگنده های عربستان به تعز و صعده کشته شدند

منابع خبری روز جمعه گزارش دادند، در حمله جنگنده های ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان به بازاری در صعده و تعز یمن، دستکم ۳۱غیر نظامی کشته شدند.

 به گزارش ایمنا، جنگنده های ائتلاف عربی بازار منطقه آل شیخ صعده را بمباران کردند. پایگاه خبری المسیره یمن نیز در گزارشی اعلام کرد، که در حمله جنگنده های عربستان به بازار «نجیبیه» در شهرستان موزع واقع در غرب تعز دستکم ۸ غیر نظامی کشته و ۱۵ نفر نیز زخمی شدند.

طی روزهای گذشته مناطق مختلف استان صعده و تعز هدف حملات هوایی جنگنده های ائتلاف عربی قرار گرفته بود. ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان، از فروردین ماه ۹۴ تاکنون هزاران تن از یمنی را کشته و میلیون ها آواره برجای گذاشته است. بسته ماندن گذرگاه های یمنی، یمن را با بحران انسانی شدیدی روبه رو کرده است. به نحوی که نهادهای بین المللی اعلام کرده اند که هر ده دقیقه یک کودک یمنی در اثر سوء تغذیه و بیماری جان خود را از دست می دهد. 

رؤسای سازمان‌های بشر دوستانه وابسته به سازمان ملل متحد تا کنون بارها از ائتلاف ضد یمن به رهبری عربستان سعودی خواسته اند به محاصره کامل یمن پایان دهد. رؤسای این سازمان‌های اعلام کردند که اگر کمک های انسانی به یمن نرسد هزاران نفر از افراد بی گناه مخصوصا کودکان خواهند مرد. رئیس جمهور آمریکا نیز در هفته های گذشته،  با اشاره به اوضاع نابسامان انسانی در یمن از عربستان سعودی خواست به محاصره این کشور پایان دهد.

کد خبر 332265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.