سرمای زودرس سال گذشته موجب کاهش تولید انار شد

نطنز-معاون امور باغبانی جهاد کشاورزی اصفهان گفت: سرمای زودرس پاییزه سال گذشته منجر به خسارات فراوان به باغات انار و کاهش تولید این محصول شد

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز؛ محمدمهدی حداد در مراسم  یازدهمین جشنواره انار بادرود اظهار داشت: رقم انار نادری بادرود از لحاظ کیفیت یک برند مطرح در سطح کشور و منطقه محسوب می‌شود.

وی افزود: سرمای نابهنگام سال گذشته عامل بروز خسارات فراوان به بافت میان بافتی درختان انار در سطح استان شد و تولید انار را از لحاظ کمی و کیفی کاهش داد.

 معاون امور باغبانی جهاد کشاورزی استان اصفهان تصریح کرد:  خسارت‌ها به باغات تنها از طریق صندوق بیمه محصولات کشاورزی پرداخت می‌شود و در سال گذشته پس از یخ‌زدگی باغات  مهلت بیمه درختان را تا پایان آذر ماه تمدید کردیم تا باغ‌های انار بتوانند محصول خود را بیمه کنند.

وی گفت: از لحاظ کیفی و کمی به محصولات کشاورزی خساراتی وارد شد که در نتیجه آن  از هشت هزار و 600 هکتار از باغ‌های اناری که در سطح استان بود و در سال‌های قبل بالغ‌ بر 140 هزار تن انار از آن‌ها برداشت‌ شده بود امسال تنها  100 هزار تن انار برداشت‌ شده است.

حداد ادامه داد: سرمازدگی سال گذشته میزان تولید انار در بادرود را نیز از 25 هزار تن به کمتر از دو هزار و 500 تن کاهش داد.

 معاون امور باغبانی جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به فرصت توسعه کاشت گیاهان دارویی نیز گفت: وزرات جهاد کشاورزی برای تولید گیاهان دارویی اهمیت ویژه‌ای قائل است و به فعالان عرصه پرورش گیاهان دارویی تسهیلات ارزان‌قیمت پرداخت می‌کند.

کد خبر 332151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.